söndag 8 mars 2009

Knepigt knåp med kungar

Sitter och kollar westernfilmen på ettan, tror den heter Silverado. Det är iaf en neg...jag menar mörkhyad man som är grym på att skjuta med gevär med i filmen. Fan vad de skjuter nu...oj nu förstörde han visst en kinesisk mingvas.
Såg även melodifestivalen och det var väl väntat att svenska folket skulle rösta fram Caroline af Ugglas. Själv ville jag se piloterna i finalen men det hjälpte visst inte att jag röstade 82 gånger...

Skicka henne till Moskva också gott folk haha. Tyckte dock att Sarah Dawn Finer var ruggigt jävla bra. Låten växer för varje gång man hör den.

Hade samtidigt uppe ett 0.20 eurobord och har spelat en stund när jag plockar upp KK på lilla mörken. Jag bestämmer mig självklart för att gillra en listig fälla och limpar bara när stora mörken bestämmer sig att höja efter alla till 0.90 euro. Antingen försöker han stjäla eller så har han ett pocket. Två spelare synar och jag nöjer mig att syna också för att dölja min hand.

Floppen kommer Q-8-2

Jag checkar och till min förvåning passar höjaren och de andra. Turn kommer 8 och det ligger ungefär 4 euro i potten. Jag bestämmer mig för att slänga iväg en liten testsatsning på 0.80 euro när höjaren plötsligt går allin för 4.85 euro. De andra lägger sig och det är dags att fundera. Ja hur tänker man i en sådan här knepig situation? Vad kan han sitta med?


Om vi tittar på informationen vi fått har han redan talat om att han troligen har ett högt pocket el två höga kort ev ett rent stöldförsök. Men har jag honom slagen? Sen kommer vi till hans konstiga check på floppen. Slowplayar han QQ? Kanske. Men när han ser mig satsa relativt smått på den andra åttan borde ju möjligheten finnas att jag har åttan, så varför ställer han allin? Jag har en känsla av att han tror jag är svag och försöker satsa bort mig med en i sammanhanget för stor satsning. En känsla säger mig att han försöker skrämmas.

Eftersom han inte kan satsa mer i potten och summan inte är någon katastrof bestämmer jag mig att syna på ren chans. Jag har faktiskt ingen aning om jag leder eller inte. Han vänder upp 9-9 för lägre par och jag vinner potten. En rätt jobbig hand att spela...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare