fredag 6 mars 2009

Jag åker på en käftsmäll

Har slagit mig ner vid ett babybord 0.10 euro med 10 euro stack och ingenting särskilt har hänt annat än att jag bytt blöja ett par gånger. Bordet är sådant att folk endast höjer när de har bra kort och limpar svaga.
Nu har jag plockat upp KK och höjer till 0.30. Alla foldar till sista spelaren som återhöjer till 0.90. Jag vet att han sitter på ett högt pocket eftersom han inte brukar återhöja med AK el AQ. Jag nöjer mig med att syna istället för att ställa. Pengarna kommer ändå åka in förr eller senare..
Floppen är Q-8-5
En mycket dålig flopp eftersom jag satt honom på AA el QQ. Jag checkar och han pottbetar 2 euro. Med total blackout synar jag och på turn ställer han all in för över 5 euro. Eftersom jag är totalt hjärndöd och inte litar på min läsning skjuter jag in stacken och han visar som väntat upp QQ.
Jag borde foldat på floppen eftersom jag visste att han inte skulle återhöja med något annat än QQ-KK-AA. Eftersom jag hade kungarna och damen låg på brädan var det troligt att han hade mig slagen. You gotta know when to foldem. Lägg märke till hans stora satsningar när han träffat. Pottbet flopp och fem euro på turn. Varningsklockorna ringde för fullt men som du ser är det svårt att släppa bra händer när man borde.

Dock lyckas jag bygga upp stacken igen och slutar trots förlusten på monstersumman tre euro plus. Det gäller bara att hålla skallen kall och inte börja tilta och avvika från sitt vinnande spel när käftsmällarna haglar. Köp bara in dig igen och fortsätt som ingenting hänt (och lär dig av misstaget du gjorde)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare