onsdag 11 mars 2009

Käftsmällarna bara haglar...

Jag är fortfarande groggy efter gårdagens session med ansiktet igensvällt, ögonen igenmurade och nyligen spottade jag ut en blodig tand i handfatet. Har aldrig åkt på så många smällar på en och samma gång. Satt vid sex bord hos Ladbrokes och efter de senaste dagarnas fina vinstsessioner kände jag mig oövervinnerlig.

Det börjar när jag synar en 0.40 höjning med 6-6.
Floppen kommer A-6-9
Höjaren slänger ut en 0.10 eurosatsning. Ehe? Jag kontrahöjer till 0.40 och han synar.
Turn: 2
Han satsar igen 0.10 euro och jag kontrahöjer till 0.80. Nu väljer han att minihöja plötsligt till 1.60. Jag hör varningsklockorna ringa men väljer trots det att ställa all in för mina sista 8 euro. Han synar och vänder upp AA för högre triss. Groggy vacklar jag ut mot ringside innan jag tar mig upp på fötterna igen.
Lägg märke till det konstiga spelet. Höjningen på 0.40 avslöjade att han hade högt pocket för spelare här brukar ofta höja just denna summa med högt pocket. Dock inte alltid. Sedan minisatsar han när esset dyker upp. Varför? Är han rädd att jag har esset? Varför synar han då min kontrahöjning som säger att jag har esset? Har han KK el QQ borde han väl folda?
På turn minisatsar han igen för att sedan plötsligt minihöja min kontrahöjning. Nu borde det stå klart vilken hand han sitter på men jag var för okoncentrerad och då gick det som det gick.

En stund senare plockar jag upp KK och höjer upp till 0.90. En spelare synar.
Floppen J-5-2
Jag slänger iväg en hyfsat stor satsning och han synar.
Turn: 8
Jag satsar rätt stort igen och han ställer all in. Jag synar omedelbart med mina sista slantar och han vänder upp 10-9 o för öppet stegdrag som naturligtvis trillar in på rivern. Jag ligger knockad på golvet och medan domaren räknar ned tar jag mig upp på fötter igen. Knogarna lämnar golvet precis innan tiden gått ut och jag vacklar ut mot ringhörnan för att få lite kallt vatten stänkt i ansiktet.
Lägg märke till hans horribla spel. Synar helt tom på floppen med ingenting. Jag kan ju förstås inte klaga om folk synar tomma men måste de sätta sina runner runners?

Gonggongen ringer för ny rond och jag stapplar in mot mitten igen medan blodet droppar från mitt sargade ansikte. Med A-J tänker jag ta upp fighten igen och höjer handskarna framför ansiktet.
Floppen kommer: J-10-6
En spelare pottbetar varvid alla lägger sig. Jag vet att han sitter med toppar för varje gång en spelare pottbetar floppen sitter vederbörande med en svag hand som toppar el ibland svagt tvåpar. Jag synar och turn är 9
Han slänger iväg en satsning på 1.20 euro och jag kontrahöjer allin för mina sista fem euro. Make my day.
Han vänder upp J-Q
River levererar: K och ger honom runnerrunner stege och jag ligger knockad på golvet efter den uppercuten, innan jag hjälps ut till ringhörnan och tillförs luktsalt och skär upp mina igenmurade ögonbryn. Gongongen ringer för nästa rond och de följande ronderna är ett töcken där jag stapplar runt och tar emot jabbar, uppercuts och slagserier mot kroppen. Strax innan domaren blåser av matchen i tionde ronden slår jag desperat tillbaka en sista gång och delar ut en rak höger när jag med AA ser en spelare höja till 0.60 varvid en annan kontrahöjer till 1.20. Jag höjer till 4.80 euro varvid siste höjaren ställler allin för nästan tio euro. Jag synar och handen står sig. Tredubblar bordet och de värsta smällarna repelleras innan domaren blåser av matchen.
Fiskarna 10-Uzelezz 1
Slutar omgången 20 euro back men tröstar mig där jag sitter i ringhörnan med handduken över min abnormt uppsvällda skalle, att det iaf var fiskarnas pengar jag vann dagen innan jag förlorade. Jag lovar mig själv att komma ut i högform nästa match bara svullnaden lagt sig och lära fiskarna vem de gett sig på. Sanna mina ord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare