måndag 9 mars 2009

Bonusbluffen

Har spelat hos olika pokersiter, Svenska spel, Nordicbet, Everest Poker, Ladbrokes, Pacific Poker samt senaste High5action och funderar lite över deras bonuserbjudanden.
Jag tycker att många av dem är ren bluff och båg för att locka in spelare där man inte tänker betala ut bonusen.

-Svenska spel har ju ingen bonus alls så den lämnar vi därhän.

-Nordicbet har jag inte utnyttjat någon bonus på då jag spelade för lite.

-Everest Poker satte jag in 500 dollar hos och kravet var att man skulle spela ihop 10-15000 poäng inom 30 dagar för att få ihop den. Jag lyckades få ihop poängen på sista dagen genom att konstant spela sex bord hela tiden.

-Ladbrokes hade kravet på 15000 poäng på 30 dagar och samma där jag fick ihop dem på sista dagen genom att jag spelade sexbord hela tiden. Frågan är bara ska man verkligen behöva spela sex bord samtidigt för att klara en bonus? Dessutom hade man kravet att man skulle omsätta de 500 bonusdollarna innan man fick ta ut dem. Varför ska jag behöva göra det?

-Sedan kommer vi till Pacific Poker där jag satte in 400 dollar och genast fick 100 dollar i bonus. Problemet var att man även här skulle få in 10-15000 poäng inom 30 dagar för att resterande bonusen skulle falla ut. Problemet var att på denna site fick jag inga poäng fastän jag spelade sex bord konstant. Efter ett par dagar gav jag upp då jag insåg att jag fått ihop 40 poäng på typ fyra dagar.
För att klara bonusen skulle jag vara tvungen att spela åtminstone 1-2 dollarbord med 100 dollar i maxstack för att öht ha en rimlig chans. Om nu ens det hade räckt. Med en bankrulle på bara 500 dollar fattar du själv att katastrofen låg på lur, då det räcker med att förlora en pott för att 1/5 del av bankrullen skulle vara borta. Efter att ha tappat till 140 dollar gav jag upp och tog ut pengarna och lämnade siten eftersom det var omöjligt att nå upp till kraven.

Varför har man bara 30 dagar för att klara bonusen? Orsaken är att de hoppas slippa betala ut den. Att dessutom tvinga spelarna att spela på för höga nivåer gör att de hoppas man ska förlora och sätta in mer pengar. FY FAN säger jag bara. Oseriöst är bara ordet.


-Nuvarande siten High5action var likadan. De erbjuder 1000% på insatt kapital där man får 1 euro per 10 poäng man spelar in inom 30 dagar. Jag satte in 100 euro och efter att ha spelat på 10 euro och 20 euroborden vilket är det mesta min bankrulle klarar har jag efter 30 dagar skrapat ihop 88 poäng. Jepp det är sant. 88 sketna poäng!. Jag kommer alltså att få 8 euro i bonus. GENERÖST säger jag bara. Jävla lurendrejare. För att kunna beställa en Playstation 3 i deras VIP shop måste jag få ihop 34000 poäng. Jag får vara glad om jag klarar det innan Playstation 8 kommer ut.
Nu spelade jag bara ett bord men hade jag kört sex st hade jag fått ihop 540 poäng =54 euro bonus vilket är långt ifrån de 1000% =1000 euro man utlovade i reklamen.

Tycker det är för jävligt hur pokerbolagen kör med falsk marknadsföring och ställer orealistiska krav för att slippa betala ut bonusar. I fallet med H5A skulle jag vara tvungen att köpa in mig för typ minst 1000 euro eller ännu mer, för att kunna spela på 50 el 100 eurobord och ens ha den minsta realistiska chans att nå upp till bonusens topp inom 30 dagar. Ska det verkligen behöva vara så? Det enda ni åstadkommer är förbannade spelare som lämnar er skitsite. Vill ni ha det så? Jävla bluffpellar.

På Everest och Ladbrokes hade man iaf en realistisk chans att klara bonusen men Pacific Poker och H5A var omöjliga. Och varför ska man tvingas spela sex bord el fler för att klara en bonus?
Hos Ladbrokes deltar jag i rakeracet och där har man realistiska krav för att klara sig inom 3000 spelare som är gränsen (50-100 dollar). Jag spelar på sex 0.10 10 euro bord och ligger på plats 1900 ungefär så rakeracet känns iaf vettigt.

Har du tips på siter som erbjuder realistiska krav? Ge mig då förslag.

1 kommentar:

  1. Håller med dig. Jag driver en sajt, där jag skriver recensioner om spelbolag, bland annat pokerrum. Och jag lirar ju lite poker själv och är sällan i närheten av att klara av bonuskraven. Det är nästan bättre att fokusera på rakeback hos sajter som inte har några krav på att man ska upp i en viss mängd för att få en utbetalning. Då har du ju redan provat High5action, de betalar ju ut rakebacken 2ggr per månad, utan minimumkrav.

    Om du ser hur höga kraven för en bonus är, så är rackback bättre betalt. Spelar du ihop €10 i rake får du ju €3 tillbaka (30%).

    SvaraRadera

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare