fredag 20 mars 2009

Jag hatar sånt här...

Sitter på stora mörken med ingenting på ett 0.20 20 eurobord och alla har foldat fram till snubben på knappen som minihöjer till 0.40. Tror inte han försöker stjäla utan vill sockra potten med två höga kort el ett litet pocketpar.
Jag har senaste timmen spelat stentight vid bordet och borde ha en image av spelare som bara väntar in bra kort. Det ska utnyttjas. Jag slår genast om till 1.80 och förväntar mig en läggning. Till min förvåning synar han. Hmmm? Kanske han har pocket trots allt.

Floppen kommer: 2-3-5 med två hjärter.

Jag checkar och han slänger iväg en 2 eurosatsning. Nu tror jag inte han har något utan bara satsar för att skrämma iväg mig, och jag synar med ingenting med intentionen att checkhöja bort honom på turn.


Turn: 8 hjärter

Bingo! Om han inte har färgen lär han vara rejält skraj nu. Jag checkar för att låta honom satsa och som väntat slänger han iväg en svag satsning på 2 euro som berättar att han är osäker. Jag checkhöjer till sex euro och förväntar mig att han ska folda.
Underligt nog synar han och jag funderar om han trots allt kan ha ett högt pocket. Men med den veka minihöjningen preflop tror jag inte det. Så vad tusan synar han med?

River: 10

Eftersom jag är först ut tänker jag försöka haka av honom så jag satsar halvpott för att det ska se ut som jag har färgen och vill ha syn. Han synar och visar upp K-Jo.
Hade jag vetat att det var en komplett idiot hade jag slängt korten på direkten. Med min stentighta image är hans spel inget annat än horribelt. Han spelar om hela stacken med K-J off?


Några händer senare plockar jag upp skräp igen och limpar in.
På floppen: 3-5-8
väljer jag att ställa allin med ingenting. Det ligger tre euro i potten och efter att alla checkat skjuter jag in mina sista fem euro. Alla foldar fram till....gissa vem...idioten som naturligtvis synar och visar upp 2-9 off. Turn kommer med en tvåa och han vinner potten. Alltså hur kan man syna med ingenting? Även om han tror att jag bluffar synar han en femeurosatsning med 2-9? Påminn mig om att inte försöka bluffa kompletta idioter i fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare