onsdag 4 mars 2009

En riktigt otrevlig hand...

Råkade ut för en riktigt otrevlig hand igår. En spelare höjer från tidig position och jag väljer att ta syn med AQf för att hålla nere pottstorleken. Jag sitter med 12 euro i stack. En spelare synar efter mig.
Floppen kommer: A-Q-4 med två färgkort

Trevligt


Nu väljer höjaren att bara minisatsa 0.10 euro. Jag gör en liten kontrahöjning till 0.40 euro när plötsligt snubben bakom mig väljer att tresatsa till 1.20 euro. Otrevligt minst sagt.

Förste spelaren lägger sig och jag börjar fundera. Han har sett att förste gubben satsat svagt och jag kontrahöjt så något måste ju iaf jag ha. Det vet han. Men vad kan han ha tresatsat med?
Jag funderar på att kontrahöja men någonting säger mig att det inte är en bra ide, för jag misstänker att snubben dragit in sin triss. Jag funderar på fullaste allvar att kasta topptvåparet men blir nyfiken på att se om jag har rätt. Färgdrag vet jag att han inte trebetar med. Då skulle han bara syna och hoppas få dra billigt.

Jag synar och turn är blank. Checksynar en satsning på 2.80 euro.

Rivern är blank och jag checkar igen. Snubben slänger iväg en hyfsad satsning på omkring 4.80 och jag synar bara för att hålla nere pottstorleken.


Och visst visar han upp 4-4 för floppad triss. I normala fall skulle jag gå lös på inredningen och börja gapa och skrika över hur j-la riggad siten är, men jag är lätt road faktiskt då jag anade mig till en triss som är omöjlig att se.
Orsaken var hans trebet på floppen. Att han skulle trebeta med t ex A-7 kändes osannolikt och dessutom hade han aldrig gjort det här spelet tidigare. Varför skulle han göra det just nu? Hade dock förhoppningen att topptvåparet skulle vara bäst. Hade det varit en dedikerad pocketnisse hade det varit en annan sak.
Jag tröstar mig med att jag iaf lyckades rädda 4 euro av min stack, och en stund senare slår jag tillbaka när jag själv floppar triss och tar tillbaka allt med ränta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare