lördag 7 mars 2009

Jag gillrar en briljant fälla...

Har precis slagit mig ner vid ett 0.20 euro babybord och eftersom jag vet att jag brukar åka på en käftsmäll varje gång köper jag bara in för halvstack med 10 euro. Tanken är att försöka bygga därifrån och åker jag på en badbeat är det inte så jobbigt att bygga upp igen.

Det har gått två händer när jag plockar upp AA i tidig position. Nu är det dags att gillra en av mina briljant uttänkta fällor som du vet. Jag limpar för 0.20 och till min glädje höjer omedelbart spelaren efter mig till 0.90. Jag vet att han har ett högt pocketpar troligen QQ el KK.
Nu väljer spelaren som är sist att återhöja ännu en gång till 2.20 euro. Så här långt verkar min fälla gå som beräknat och jag väljer att slå igen den genom att ställa allin för mina sista 9.80 euro.
Bägge synar omedelbart där den förste höjaren har 10 euro och den andre 6 euro. Resultatet är en stor pott på 26 euro och de vänder upp QQ och AKo. Verkar vara svårt att folda dessa händer mot en allin.
Jag har märkt att spelare som höjer stort på dessa bord oftast inte klarar folda om man kontrahöjer stort, gärna med överbet när man har AA på handen. Så det kan vara en ide att inte slowplaya essen.
Floppen kommer: 2-5-8

Jag sitter och skakar i skärmen med händerna och skriker och bönar och ber till alla pokergudar att inte låta en liten rund fet dam träda fram med sin söta nuna.
Turn är blank och bara ett kort återstår. Jag känner på mig att jag måste byta blöja efter den här handen när river levererar Q och hela min stack ryker....nehej där lurade jag dig. Rivern är otroligt nog blank och jag plockar hem potten på 26 euro. 16 euro i förtjänst efter två minuters spel måste väl anses hyfsat?

Jag tycker faktiskt de här låga borden har ett bra värde. Som igår när jag spelade där. En komplett galning höjde i tid och otid och överspelade sina händer. T ex översatsar han potten hela vägen med Q-3 för toppar, och synar en stor kontrahöjning från en tight spelare allin med hela sin stack på 20 euro.
Övriga vid bordet som såg att han spelade skitkort började syna stora höjningar med skräp som 8-5 och 7-4. Jag köpte in för 20 euro och låg på 35 euro redan efter en halvtimmes spel. Spelaren bakom mig hade 28 euro och gick inom loppet av tio händer upp till 75 euro efter att ha dängt till galningen tre gånger. Det kan väl anses som en bra förtjänst?
Det enda man behövde göra var att vänta in bra händer och spela dem starkt för spelarna överspelade svaga händer som toppar. I t ex en 44 europott vänder bägge spelarna upp A-9 resp A-Q för toppar. Riktigt bra värde alltså för att vara babybord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare