torsdag 26 mars 2009

Fiskarnas julafton

Satt några timmar idag hos Ladbrokes och spelade. Otroligt nog fick alla mina händer stå sig idag utom en enda som jag tänkte berätta om här.

Plockar upp QQ på knappen (19 euro stack efter att ha startat på fem euro) och eftersom jag tänker göra en av mina patenterade fällor limpar jag bara. En spelare har limpat innan och nu väljer mörken att höja till 0.50. (6 euro stack)
Förste gubben synar, en spelare jag aldrig mött tidigare och jag funderar. Kontrahöja eller syna och se floppen? Jag tror han har AK eller AQ. Jag fegsynar.

Floppen: 5-6-10


Höjaren betar genast ut 1 euro i en pott på ungefär 2 euro. Ofta brukar de här svagbetarna betyda att höjaren missat medan om de satsar pott har de ofta pocketpar de försöker skydda.
Limparen synar och jag tänker testa honom rejält och höjer upp till 3 euro. Jag förväntar mig att bägge ska folda. Till min förvåning ställer förstegubben med 4.50 euro och limparen synar all in?
Eftersom jag redan lagt in 3 euro och bägge andra är allin synar jag naturligtvis då jag mycket väl kan leda.

Turn: 7

River: 4


Jag hoppas handen ska stå sig då potten är rätt stor när limparen vänder upp 3-8 o och den höjaren muckar. Potten skjuts över till fisken och jag börjar rasa loss framför datorn medan jag gapar och skriker om vilket riggat jävla sitehelvete det är. Jag försöker drämma knytnäven i tangentbordet men inser att det är svårt när den redan sitter fastkörd genom bildskärmen.

Tomten synar alltså en satsning+kontrahöjning+all in helt tom med 3-8?

Nu förstår ni vad jag måste kämpa mot varenda dag och det stör mig rejält när sådant här spel belönas.

Underligt nog är det den enda handen idag där jag blir utdragen men naturligtvis måste det vara dagens största pott. När mina händer väl står sig vinner jag en pyttepott eller så lägger sig alla direkt och några cent skrapas över åt mitt håll. Fy fan!

Däremot vinner alla andra sagolika potter med 8-4 off tvåpar och får syn av en ännu sämre hand.



2 kommentarer:

  1. Tror du han har AK eller AQ, (hur du nu kan snäva ned hans PF-range till två händer) så ska du givetvis höja för att bygga pott med din hand. Du kommer ändå inte få någon action mot dessa händer såvida inte floppen kommer QAX.

    På micronivåer tenderar spelarna ändå inte att skjuta bort pengar utan träff, bygg därför pott pre med QQ.

    Gl hf. Råkade bara hamna här.

    SvaraRadera
  2. Ok tack för tipset

    SvaraRadera

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare