fredag 6 mars 2009

En briljant uträknad fälla går snett...

Jag sitter vid ett 0.10 euro bord med 12 euro när jag plockar upp A-10f och höjer upp i en flervägspott. Kanske kan jag träffa någonting gott?
Floppen kommer 10-10-2 utan färgdrag
Bingo!
Nu kommer jag på den briljanta tanken att slowplaya min monsterhand och gillra en briljant uttänkt fälla och checkar bara. Kanske någon fisk nappar på kroken? Som jag här ska visa är det ingen bra ide att ge bort gratiskort. Alla checkar och turn är 8

Ok då är det dags att ta betalt så jag höjer med 0.50 euro och blir genast minihöjd till 1 euro av en spelare. Alla andra lägger sig.
Jaså du har också slowplayat en tia? Jag höjer tillbaka med 2.40 euro för att ta betalt varvid spelaren genast höjer till 7 euro. Ok är det så du vill ha det? fine make my day punk! Jag ställer naturligtvis allin för alla mina 12 euro och fisken synar och vänder upp 8-8 för triss på turn...
I normala fall skulle jag drämma knytnäven genom bildskärmen men förrådet börjar faktiskt bli fullt av sönderslagna LCD-skärmar, så jag nöjer mig med att skriva "ge inte gratiskort!" 500 gånger på väggen...


En stund senare bestämmer jag mig för att gillra ännu en briljant uttänkt fälla, denna gången med AA som jag limpar in med. Mycket riktigt höjer en snubbe till 0.60 efter alla limpare och jag trycker tillbaka med 4.40 euro i förhoppningen att det ska se ut som jag försöker skrämma iväg de andra. Snubben ställer för 19 euro och jag skjuter kvickt in rubbet på 10 euro innan jag börjar öppna flaskan med champagne. Han vänder upp 9-9 vilket inte är ovanligt då spelare som höjt stort före floppen ofta ställer om man kontrahöjer stort. Brädan levererar två nior och jag börjar gå loss på inredningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare