lördag 21 mars 2009

Ett horribelt misstag

Satt en stund vid ett 10 eurobord 10-manna och har omedelbart lagt märke till en snubbe som flerbordsspelar. Pocketnisse går tankarna omedelbart och mycket riktigt, enda gångerna han vaknar till liv visar han upp en triss. Gäsp!
Det går en stund och jag plockar upp AK och gör en 0.40 höjning. Två synare varav pocketnissen är en av dem.


Floppen: A-K-6

Olalah man tackar.
Nu väljer plötsligt förste snubben att översatsa 4 euro i en pott på 1.40 innan mig. Vad nu? Jag funderar triss eller bluff? Har en känsla att han bluffar så jag skjuter in rubbet på sex euro allin, när jag plötsligt blir varse att den tighta pocketnissen också har synat innan mig. Idiot tänker jag och förbannar mig själv för att jag missat det. Vad fan skulle han syna en fyra euro översatsning med när jag vet att snubben bara spelar om han träffat triss?
Det går till showdown och han visar som väntat upp 6-6 för triss. Ett exempel på när du faktiskt borde folda topptvåpar.
En tight pocketnisse synar inte en stor överbet om han inte har något. De enda tänkbara händerna han skulle kunna ha är AA, KK, AK, 6-6 ev AQ. Eftersom han inte höjde preflop är pocketparet troligt. Och han skulle definitivt inte syna med JJ eller QQ eller 9-9. Han är inte dum i huvudet och vet att eftersom jag höjde preflop har jag troligtvis A e K.
Den förste snubben kan sitta med vad som helst så honom oroar jag mig inte för. En helt hjärndöd syn av mig naturligtvis. Skämmes ta mig fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare