lördag 31 januari 2009

Onlinetells-pottbet på floppen

På de små borden hos Ladbrokes brukar många spelare synda med att varje gång de träffat toppar på floppen göra en pottbet. De kan lika gärna spela med korten uppvända eftersom de säger till dig: "Hej allihopa jag har precis träffat ett svagt toppar och jag är nöjd med att bara ta hem potten här och nu och därför pottbetar jag, så lägg er!"
Igår utspelade sig följande hand...

Plockar upp 4-4 och för en gångs skull träffar mina "segelbåtar" när floppen kommer:

9-6-4 (med färgdrag)
Nu gör förste spelaren omedelbart en pottbet varvid alla lägger sig fram till mig och det är väl bara att mysa antar jag? Spelaren har precis berättat för mig att han har toppar och helst vill att alla vi andra lägger oss. Jag synar bara och hoppas han ska tolka det som svaghet. Färgdrag tror jag inte han har för spelarna på dessa nivåer brukar alltid checka, satsa pyttesmått eller halvpott isf och hoppas dra billigt. Låt honom beta.
Turn: 9
Jag checkar blixtsnabbt för att han ska tro jag sitter på draget och han slänger in en pottbet igen. Skulle han pottbeta med kåken och riskera skrämma bort mig? Nej. Han har tripsen och tror han sitter på stål nu. Jag synar efter viss tvekan.
River: K
Jag checkar igen och han slänger in en halvpottbet vilket gör det lite svårare. Kungen är ett av korten jag satt honom på. 8-9, 9-10, 9-Q, 9-K, 9-A. Men jag måste syna så jag ställer in resten och han flippar upp 9-Qo och jag dubblar upp. Han talade hela tiden om för mig vad han satt med och på rivern var jag tvungen att syna iaf.
Det finns vissa spelare som satsar pottbet på floppen med svaga tvåpar men väldigt ofta sitter personen med svagt toppar och vill ta hem potten på stört. Det är bra för de gånger du sitter med överpar blir det lättare att agera.

Av: Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare