lördag 10 januari 2009

Jag foldade AA preflop...

Hade suttit vid fem babybord vid Ladbrokes i några timmars tid när följande hand utspelade sig.
Efter att fem, sex personer limpat in plockar jag upp AA och väljer att höja till 2 dollar (med 5 d stack). Till saken hör att på stora mörken sitter en komplett galning som höjer i tid och otid. Jag hoppas naturligtvis att han ska tro att jag försöker stjäla limparnas pengar och kontrahöja. Till min stora glädje är det precis vad han gör när han ställer all-in för över sex dollar. Alla lägger sig och nu är det bara att håva in pengarna från galningen...kom till pappa! Nu blir jag plötsligt störd av något som händer på ett av de andra borden och klickar i call knappen på måfå...tror jag, när jag plötsligt ser den stora markerstacken skjutas över till tomten. Men vaf-n? Handen är ju inte ens spelad ännu. Jag inser att jag av misstag klickat i fold knappen efter hans stora reraise och mina pocket rockets är inte ens med i leken. Jag har alltså höjt med två dollar bara för att sedan folda mot en reraise. Idiot! Jag blir så irriterad att det går grus i maskineriet. Ingenting fungerar längre, när jag bluffar stort blir jag nedsynad gång på gång av skräp och när jag floppar trissen lägger sig alla och jag plockar hem en 40 c pott. Till råga på allt förlorar jag en jättepott efter att ha floppat nötstegen utan några färgdrag. Efter att ha backat flera inköp väljer jag att bryta för kvällen. Trösten i sorgen är att det är tomtarnas pengar jag vann igår jag förlorade. Tar tillbax dem imorgon om bara fru fortuna visar sig välvillig...godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare