torsdag 15 januari 2009

Har han mig slagen eller inte?

Den här handen utspelade sig nyss vid ett 10 c babybord med 10 dollar maxstack (jag har 5 dollar)
På stora mörken plockar jag upp QQ och efter att fem personer limpat höjer knappen till 40 c. Jag väljer att bara syna för att gillra en fälla. De flesta andra foldar. Misstänker att han har ett pocketpar eftersom 40c höjningar brukar innebära högt pocket på dessa bord. Frågan är om han har AA eller KK?

På floppen K-8-2
checkar alla fram till höjaren som betar 20 c in i en 1.50 dollar pott. Jag synar bara och alla andra lägger sig. Den lilla satsningen säger mig att han är osäker och vill se var han står. Skulle han verkligen satsa 20 c med KK el AA eller triss?

Turn är A
Jag checkar igen varvid han satsar 30 c i en 2 dollarpott. Nu misstänker jag starkt att han missat sitt pocket och inte har vare sig AA eller KK för dessa spelare brukar vara kvicka att trycka gasen i botten vid träff. Jag synar och nu börjar jag ana att han är skraj.

River kommer 5
Jag checkar och han satsar 60 c i en 2.60 dollarpott. Nu är frågan sitter han med överpar eller underpar till mig? Eftersom jag satt honom på pocketpar har han antingen trissen eller underpar. Hans val av satsningsstorlek får mig att bedöma att jag har honom slagen, skulle han verkligen beta så lite med triss i kungar eller ess? Oddsen är hur som helst goda så jag synar och han visar upp 9-9 för lägre par. Hade han satsar mer resolut hade jag kanske tvingats folda med två skrämkort på brädan. En pottbet hade varit tuff att syna ner.

Av: Uzelezz

2 kommentarer:

  1. gillrar du inte e fälla för digsjälv genom att bara syna hans 40c bet? blir det inte ofta på small stakes att hela bordet synar i det där fallet?

    SvaraRadera
  2. Du har mycket riktigt rätt i det och jag brukar oftast höja men ibland gillar jag att bara syna in. Då gäller det förstås att man kan släppa handen om det skulle bli mycket action och en farlig bräda...
    Häromdagen körde jag en stil där jag höjde VARENDA hand jag valde att spela...utom AA förstås när jag limpade men då lade sig alla när jag betade floppen...

    SvaraRadera

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare