måndag 12 januari 2009

En portfölj full med handhistorys...

Satt på ett cafe häromdagen när en bekant plötsligt dök upp. Han är som ni förstår ny på poker och har precis börjat utöva den ädla sporten. Han vet att jag är en, låt oss uttrycka det blygsamt, ganska briljant och knepig spelare som nu åtnjuter hans beundran i fulla drag. Jag ser omedelbart på hans min att nu är det någonting på gång när han plötsligt ställer portföljen på bordet och med darrande händer plockar fram en tre centimeter tjock bunt med prydligt utskrivna handhistorys.
"Jag tänkte att eftersom du spelar och är så bra kunde du kanske kolla på de här och se vad jag gör för fel?"
När jag vaknar ur min sömn två timmar senare hör jag bara:
"...å sen så förstår du satt jag på small blind och hade höjt när cutoff gjorde en stor reraise och jag visste bara inte vad jag skulle göra men jag..."
Jag sjunker tillbaka in i mina drömmar för att fyra timmar senare blinka yrvaket
"...nu är det bara tio kvar, schysst att du tog dig tid att lyssna...den här ska du få se...jag satt på fjärde position åsså..." Jag slumrar in igen, snark, snark, zzzzzzz....

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare