måndag 2 februari 2009

På väg mot en miljon dollar...

Det är med stolthet jag berättar att min sketna lilla bankrulle nu befinner sig på 132 dollar (började bygga på 10) och växer. Detta efter att ha lyckats slinka in på betald prisplats i Ladbrokes rakerace och fått hela 100 dollar i pris. Första målet är att nå 1000 dollar, sedan 10000 dollar, därefter 100000 dollar fram till 1 million dollar. Slutligen ska jag skriva en bok om hur jag gjorde. Jag är medveten om att jag troligen hunnit gå i pension för länge sedan och stapplande står med käppen vid gravens kant medan jag räknar sedelbuntarna men det är sånt man får ta som pokerspelare. Ni har väl hört ordspråket "Den som har mest pengar när den dör vinner!"

Tillbaka till Ladbrokes...
Det var på ett hår när jag klarade det...dagen innan lade bredbandet av och det hjälpte inte hur mycket jag än skrek och bankade det i väggen och gapade om att Glocalnet är den värdelösaste jävla leverantören som finns (troligen bara kabeln som var lite glapp), uppkopplingen var stendöd.
Sista dagen fick jag igång det igen och smällde omedelbart upp 6 bord för att hålla åtminstone någon av tomtarna bakom mig i prislistan. Efter en hel dags hårt spel samlade jag ihop mina fem poäng jag tjänat och stängde ner datorn. Nu var det bara att vänta.

Jag beslöt att förflytta mig till vardagsrummet och lägga mig i soffan med min bärbara istället. På vägen dit slinker plötsligt plånboken upp ur fickan trotsandes tyngdlagen och singlar ner för att landa EXAKT i fatet med kattmat. Undrar vad oddsen är för det? Ett dåligt omen kanske? Med en plånbok som stinker kattmat glider jag ner i vardagsrumssoffan och lägger mig tillrätta med bärbara på magen och nya pokerbord uppe. Här ska fiskas!
Ligger och gnider mig i soffan när jag plötsligt känner hur någonting kletigt och mycket fuktigt smetas in i armbågen "...men vaf-n?"
Jag tittar efter och får syn på några bruna avlånga korvar på soffan och på golvet. "Vad i helv...".
Det visar sig att katten kräkts för fullt och jag har precis gnidit in mig i kattens spyor.
Efter att ha städat i en timmes tid ligger jag och slackar i soffan igen, kastar ett snedöga på tv:n och förbannar alla fiskarna som inte fattar att det är till mig de ska lämna över pengarna.

En enda hand ska jag berätta om och det är följande:
Sitter med Q-J på knappen efter att flera limpat in.
Floppen: J-2-2 med två hjärter
Alla checkar fram till mig som minibetar 10 cent. Förste gubben synar, alla andra foldar.
Turn: 8
Check igen och jag minibetar igen 10 c på skoj.
River: 4
Check igen och jag slänger ut en minibet igen på 10 c bara för att jag kan göra det och gillar att skoja med knäppa satsningar. Det sätter griller i huvudet på de andra.
Nu checkhöjer plötsligt spelaren till 60 c och det är dags att fundera?
Först checkar han tre gånger i rad. Jag misstänker att han synat med färgdraget eftersom han inte försökt skydda sin hand överhuvudtaget. Folk brukar vara kvicka med att satsa tripsen när det ligger färgdrag på brädan. Åtminstone borde han ch turn med tripsen?
Jag vet att han sett mig beta svagt på rivern och funderar på om han försöker bluffa bort mig. Eller har aset slowplayat tripsen?
Eftersom det inte kostar så mycket synar jag och han vänder upp Q-3 hjärter för sprucket färgdrag. En riktigt skön läsning att göra även om jag inte vann mer än att det räcker till 3-4 karameller.

Nä nu ska jag vårda min lilla bankrulle (det är en riktig guldklimp jag sitter på)
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare