tisdag 6 januari 2009

Kan man folda trips?

Här kommer en hand jag spelade på Ladbrokes babybord 10c maxinköp 10 dollar.
Plockar upp 10-6 off på stora mörken och limpar in med två spelare till.

Flopp 2-6-6 med två klöver

En klart intressant flopp. Jag checkar.
Spelaren efter mig minibetar 10 c i en 30 c pott.
Spelaren därefter minihöjer till 20 c.
Jag synar bara.
Nu reraisar den förste snubben med 1.60 dollar all-in. Om jag synar här och är slagen är det en kaffe jag går miste om.
Den andre foldar och jag funderar vad han kan ha. Kan man folda här?

Ja vad gör man? Jag sitter med trips men en svag sådan. Först minibetar han floppen som för att inte skrämma iväg någon, sedan kontrahöjer han allin en minihöjning från den andre spelaren som mycket väl kan ha tripsen? Jag tycker att någonting är lurt här och foldar handen varvid snubben besviket visar upp A-6 off för högre trips. Min känsla var att han hade tripsen och eftersom jag bara hade tian valde jag att folda.

2 kommentarer:

  1. Det blev en het debatt på poker.se forum och postar ett svar här:
    "Och dom andra 16 ggr som handen utspelas exakt likadant foldar du också och så viker fi upp AA, 55, KQs, KK, QQ, JJ, 1010, 99, 88, AK,63, 64, 65 , 67, 68, 69 och så säger du tyst för dig själv "hmmm undrar vad -EV är för något, går det att äta"?
    Dessutom ska ju tilläggas att alla de ggr han har dig utkickad så har du typ 25% redraws för vinst eller splitpott"

    SvaraRadera
  2. Tänkte klargöra mintankegång här så folk inte tror jag är en idiot som foldar trips varje gång för det gör jag inte. MEN faktum kvarstår...spelaren väljer att ställa allin överbet på flopp TROTS att spelaren bakom minihöjt OCH jag synat deras bägge höjningar. Ur hans synvinkel kan vi bägge ha trips som vi nu slowplayar. ÄNDÅ envisas han med att ställa. Varför? Min handläsning är att han sitter med trips eller kåk just nu och inte ett överpar som slowplayat AA. Folk med överpar på dessa små bord brukar oftast satsa smått och sen fortsätta satsa smått på turn och river eftersom de är rädda för tripsen. Inte i detta fallet. Nu är frågan har han 6-5 el 6-7? Kanske men eftersom folk älskar limpa med Q6 K6 el A6 så finns den möjligheten också. Med den informationen jag nu har bestämmer jag mig för att han har något av de höga korten därav folden. I normala fall spelar jag alltid trips.

    SvaraRadera

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare