söndag 25 januari 2009

Onlinetells-slowbetande

Detta är en uppdatering av ett tidigare inlägg pga en bugg
som gör att gamla inlägg inte visas i min nya listfunktion.


En liten tell på lägre nivåer som du kan hålla utkik efter. Det är när ett visst kort trillar in som färgen eller stegen, och en spelare plötsligt väntar extremt länge för att sedan precis innan tiden gått ut höja. Ofta gör han det här för att fejka tvekan så att du ska syna. I själva verket sitter han ofta med högsta färgen etc.
Vi kan ta ett exempel: Jag satt med 8-10 ruter på stora mörken när floppen levererar: 9-kn-Q med en ruter: Floppad stege jo man tackar! Nu satsar en spelare i tidig position och de flesta foldar. Jag tänker inte syna här som alla andra gör utan väljer att kontrahöja. Orsaken är att jag är orolig för en högre stege. Nu tvekar han jättejättelänge och precis innan tiden gått ut återhöjer han mig igen! Jag börjar fundera. Det kan vara så att hans uppkoppling bara segar men det känns underligt varför han väntar till sista sekunden med att återhöja. Faktiskt gör jag en grym läsning här och sätter honom på K-10. Fråga mig inte hur men tanken bara dyker upp.

Alltid när spelare fejkar tvekan extremt länge för att sedan höja har de ett monster. Jag synar och turn är ruter. Möjligheten finns att jag kan få bakdörrsfärg och dra ut honom. River kommer med den efterlängtade rutern och han satsar igen. Jag synar ner och mycket riktigt flippar han upp K-10 och är antagligen rejält förbannad vid det här laget.
Jag säger inte att det alltid är så men iaf tänk dig för innan du synar en jättereraise från en spelare som väntar in i det sista.

1 kommentar:

  1. synar ner? hoppas att han ställde all in och du synade ner. annars är det ganska kallt lir om du sätter RR flush mot hans floppade nöt och bara synar ner

    SvaraRadera

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare