söndag 25 januari 2009

Alla dessa jävla fiskar

Detta är en uppdatering av ett tidigare inlägg pga en bugg
som gör att gamla inlägg inte visas i min nya listfunktion.


Vad gör man mot alla dessa j-la fiskar som bara synar hela tiden och drar ut en med skitkort? Du vet du sitter med AA, satsar hela vägen och tomten visar upp 10-4o för tvåpar som trillade in på rivern?
Spelade följande hand på ett babylimit 1-2 kr på svenska spel.


Höjer med KK och får en synare
Floppen kommer Q-6-2
Jag satsar han synar
Turn 7
Jag satsar han synar
River 7
Jag satsar, han höjer, jag synar och han visar upp: A-7 off

Han har alltså synat min höjning med en skithand? Dessutom synar han floppen med absolut ingenting och turn med ett svagt par. Ja vad gör man mot alla dessa jävla fiskar? Jo man berömmer honom för hans fina hand och hoppas för allt i världen att han fortsätter syna floppar med absolut ingenting! Det är väl det vi vill så varför gapar vi när han drar in sin femoutare? Att skälla på personen och kalla honom för jävla fisk hjälper honom bara att spela bättre och det vill vi väl inte?
Många spelare sitter och gnäller i chatten när deras KK förlorar mot 10-7 off men de tänker inte på att de INTE ska vinna varenda hand...bara de flesta.
När någon gör ett riktigt dåligt spel mot dig och drar in sin skithand ska du berömma personen för hans fina hand vilket gör att personen upplever tillfredsställelse och vill uppleva det igen. Personen kommer förhoppningsvis därför att fortsätta jaga sina treoutare och det är ju det vi vill. Beröm honom! Däremot ska du inte berömma hans bra händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare