fredag 9 januari 2009

Handhistorys är bara SÅÅÅ 2008

Det finns en sak jag bara inte tål och det är alla j-vla handhistorys som folk ska pracka på mig hela tiden. Ni vet:
spelare 4 568 dollar
spelare 7 296 dollar
spelare 8 422 dollar
cut off 367 dollar
Hero 762 dollar
BB foldar
SB 38 dollar lägger 2 dollar
...osv

Var in på en blogg igår och det första jag möts av är tadaa! gissa vad, en handhistory.
Bläddrar ner och möts av tadaaa! en handhistory till...men vaf-n?
Fortsätter bläddra och möts av tadaaa! en tredje handhistory...jag dööööör.
Finns det någonting mer tråkigt än att läsa alla dessa j-vla handhistorys som svämmar över i forum och bloggar?
Handhistorys är bara såååå 2008.
Ni kan vara säkra på att jag aldrig någonsin (vi tummar på det) kommer publicera en handhistory i min blogg och har jag gjort det ber jag om ursäkt (mina texter där jag berättar om händer är INTE handhistorys).
Skriv om händerna med egna ord så man orkar läsa dem, plz?

Jag kan tänka mig pokerproffset som har middagsbjudning och som tapetserat väggarna i lägenheten med handhistorys och ivrigt berättar..."jag satt med 42 dollar på cut off när SB gjorde en höjning till 12 dollar och jag...nej förresten kolla handhistoryn där borta i hörnet".
Gäääsp!
Om ni någon gång känner ett oemotståndligt behov av att ta livet av besserwissern som skriver denna blogg ska ni binda fast mig vid en stol och tvinga mig läsa handhistorys i timtal.
(Med stark strålkastare i ansiktet omringad av svarthuvade pokerspelare:)
"Öppna ögonen och läs din jävel annars bänder vi upp dem åt dig."
"NEJ!"

Min personliga favorit är Dödarns pokerdagbok som publiceras i Poker Magazine. Varje gång det nya numret kommit bläddrar jag omedelbart fram Dödarns dagbok och sträckläser den från början till slut. WSOP reportage från finalbordet? Glöm det jag ska läsa Dödarn först! Inga handhistorys där inte bara ren och skär ljuvlig underhållning (det roligaste är när Dödarn åker på en horribel utdragning och börjar gapa och svära, fortsätt så Dödarn det är underhållning av högsta klass)
Jag jobbar hårt med att försöka skriva lika underhållande men än är det en lång väg kvar så ni får ha tålamod.
Nu ska jag snart påbörja kvällens spelpass så vi säger Väl mött! till nästa gång.

Uzelezz
P.S För dig som inte fattat ännu är inlägget skrivet med ironi och humor så gillar du handhistorys läs för all del men pracka inte på dem på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare