onsdag 7 januari 2009

Han minihöjer mina kungar...

Här en ganska klurig hand från Ladbrokes 10c NL med 10 dollar i maxstack.
Spelaren i första position höjer 30 cent och jag väljer att bara syna mina kungar för att slowplaya dem för en gångs skull. Spelaren bakom mig synar medan alla andra foldar.

Floppen kommer 10-7-4 utan färgdrag
En ganska så bra flopp. Jag vet inte vad han höjt med men misstänker QQ eller AK fast säker kan man ju aldrig vara. På floppen betar han ut 50 c och jag synar bara för att hålla potten nere. Nu väljer spelaren efter att minihöja till 1 dollar. Förste höjaren foldar och jag funderar. Har han tvåpar eller en triss? Misstänker att han kanske har toppar och vill se var han står i handen. Jag synar för att se vad han tar sig till på turn.

Turn är 2
Jag checkar och han betar en dollar i potten på omkring 2.50. Den svaga satsningen får mig att misstänka att han är osäker och vill hålla potten nere. Inte så kul att sitta bara med ett par även om det är KK men jag chansar och trycker in rubbet all in med 3.40 dollar varvid han synar.

River är 9
Jag vinner konstigt nog potten och han visar inte sina kort så jag misstänker att han satt på toppar. Underligt nog brukar minihöjningar på floppen ofta vara en svag hand medan minihöjningar på turn eller river ofta är nöthänder på dessa bord...

Hur det gick i övrigt då? Ja när du nu frågar så snällt så svarar jag naturligtvis. Spelade någon timme och vann två inköp men det hade kunnat vara mer. Kontrahöjde en höjare all in från 40c till 2.56 dollar och får syn av tomten på plats ett som vinner efter att ha missat floppen totalt men dragit in en runner runner stege...sånt som händer.
Sen synade jag en 40c höjning med JJ när spelaren sist reraisar till 1.20 varvid förste höjer till 2.40 och jag foldar. Knekt på floppen och jag hade tredubblat eftersom de andra bägge hade AKo. Surt, han kunde väl nöjt sig med att limpa från knappen...

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare