fredag 16 januari 2009

Jag delar ut en badbeat

Spelade nyss denna hand vid samma bord som föregående.
Med KK i tidig pos väljer jag att limpa in för att gillra en fälla. En synare och sen höjer plötsligt en snubbe till 1.10 dollar. Uh-oh? Jag sätter honom omedelbart på ett högt pocket 10-10, JJ, QQ el AA. Varför? Därför att spelare på dessa bord alltid brukar sitta med högt pocket när de gör en 11x höjning och tror de är svårlästa och fantasifulla spelare.
En spelare synar och floppen är:
5-10-J med två klöver

Jag checkar och höjaren satsar pottbet. Problemet är att det bara är QQ jag slår. 10-10 och JJ ger honom triss, AA ger överpar. AK satsar han inte 1.10 dollar med. Jag kan inte förmå mig till att folda och pengarna åker in på floppen som nu ligger på 12 dollar.
Turn blank men river ger mig en K och förste muckar men höjaren visar AA och jag får äntligen dela ut en badbeat med en tvåoutare. Med facit i hand borde jag kanske foldat på flopp men det slutade ju lyckligt och jag lämnar omedelbart bordet och ler när jag tänker på hur galen han måste bli när jag sjappar med hans stålar...(räcker till flera kaffe i morgon, man tackar)

Av:Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare