måndag 22 juni 2009

Jag passerar 1000 dollargränsen...


Ni som följt min blogg ett tag kanske vet att jag försöker omvandla 10 dollar till en miljon. Idag uppnådde jag en ny milstolpe när jag passerade 1000-dollargränsen. Men satan vilket jobb. Tryckte precis in en 300-dollarbonus och kunde ÄNTLIGEN passera den där gränsen som gäckat mig senaste veckorna.


Det är faktiskt ett mindre slagfält som utspelat sig i min dator senaste tiden. Efter att ha kommit upp till 700, tappade jag under fyra fruktansvärda dagar ner till 200 dollar. Inte en enda stege, ingen färg, inga tvåpar, i princip inga trissar. Bara miss, miss, miss, miss hela tiden. Två dollar minus där, en dollar här, fem dollar back där. När man lirar fyra bord kan det snabbt åka berg och dalbana.

Jag krånglade mig upp till 980 dollar och tänkte att snart, snart spräcker jag den magiska gränsen. Men väl där fastnade jag på en klippavsats och blev hängande medan jag förtvivlat försökte hitta fäste att kravla mig upp. Att det dessutom skulle sitta ett gäng skäggiga tomtar där uppe som utdelade käftsmäll efter käftsmäll kunde jag väl aldrig tro. Varje gång jag kravlat över kanten och gick för att sätta mig vid lägerelden kastade de ner mig igen. Gång på gång.
Trots att förstärkningar anlände i form av en 177 dollarbonus och en 130 dollar vinstsession, dröjde det inte länge innan de snokat upp min plats i skuggan och kastade obevekligt ner mig igen för stupet.
Upp för repet igen...nu jävlar!!!!! Jag kan se för mig själv hur fiskarna sitter där och myser framför lägerelden medan de räknar mina dollar. Halvvägs blir jag hängande medan fiskarna kastar ner badbeats och utdragningar på löpande band. Några exempel:

Får in hela stacken på 50 dollar med AA mot QQ och 88. Floppen levererar Q och en 150 dollarpott går till en tomte.

Hela stacken in igen med AA mot KK. Brädan levererar fyrtal i kungar
AK mot AJ all in på floppen. Turn J
9-9 mot KK. Floppen 9-K-5. Klarade dock stacken eftersom en färg kom och skrämde snubben att beta smått.
QQ på floppen Q-A-10. Höjer och åker på en stor översatsning varvid jag kontrahöjer och stackarna åker in. Fisken sitter naturligtvis med KJ för floppad stege.
QQ igen mot AJ på floppen Q-K-5. Turn 10 Stacken ryker igen.
Det är fan horribelt att varje gång jag floppar triss drar någon in sin stege eller gutshot. Det underliga är att i de femtio föregående händerna vinner simpla par stora potter om och om igen. Sjukt är bara ordet.


Kan man bli annat än irriterad när följande inträffar...
Sitter på ett 1-2 dollar Limitholdem bord och plockar upp 6-8f på mörken. Bordet är helgalet med spelare som går med på i stort sett vad som helst.
Förste gubben betar till 2 dollar, näste gubbe trebetar, ett par synare efter och när det blir min tur velar jag innan jag tänker....fan det är ju trebetat och jag missar ändå alltid. Jag slänger korten trots den stora potten. Förste gubben fyrbetar och jag tänker att jag sparat in en del stålar när floppen träffar mig i plytet:

5-9-A med två färgkort
Spelarna betar som galningar och turn är:
7 i min färg vilket ger mig färgstege. Men vafaaan?
De andra betar som galningar och det slutar med att jag får se en 60 dollar pott skjutas över åt en tomte. Nu är jag rejält tiltad vill jag lova för jag kan inte tänka på annat än de där stålarna som hade varit mina.
Ett råd...sitter du vid ett slaskbord och plockar upp en marginell hand som denna släng in en marker till och hoppas träffa bra. Draghänder kan ge bra betalt när hela bordet spelar potten.

Handen efter plockar jag upp AA på knappen. Men äntligen! Nu ska fiskarna få betala tillbaka med ränta. Förste gubben limpar...fint...andre likaså...ok...liksom tredje...öh? och fjärde....och femte....och sjätte...ja hela jävla menageriet limpar fram till mig. Men vafaaaan???!!! Nej visst jag glömde tjejen i fjärde, en synstation foldar underligt nog.
Jag höjer till två betar varvid alla synar och det ligger 20 dollar i potten när floppen kommer:

K-2-5 med två färgkort.
Jag kontrahöjer hela vägen och på river ligger 65 dollar i potten när tredje färgkortet kommer. En gubbe betar ut och jag synar bara eftersom jag vet att jag är slagen, men med 30-1 i odds synar jag för säkerhets skull. Det kan ju vara en tomte som övervärderat sin K-3. (såg nyss tre spelare som foldar med 20-1 odds på river) Potten skjuts över åt fisken med sin åttahöga färg. Tack för det.

Får lite plåster på såren när jag direkt efter plockar upp AJf och kontrahöjer hela vägen på knektträff och får tillbaka 25 dollar av mina surt förvärvade slantar.

Fem händer senare plockar jag upp 8-9f och limpar in, varvid mörken höjer upp och det blir trebetat och fyrbetat medan hela bordet spelar igen. Färgdraget kommer på floppen och gubben kontrahöjer hela vägen tills jag i en 60 dollarpott får äran att dra ut fiskens AA när färgen levereras på beställning på river. Sug på den!
Det komiska är ju att exakt samma hand utspelade sig några händer tidigare fast med mig dinglandes i fel ände av snaran. Det är fan trot mycket skönare att vara bödel än den som sticker in skallen i öglan. Lita på det mina vänner.


Eller vad sägs om denna smäll?
En spelare höjer till 2 dollar varvid sistegubben, en tight pocketnisse ställer för tio dollar och jag myser när jag tittar ner på AA på mörken. Med sjuttio dollar synar jag bara för att få spela headsup mot höjaren som även han synar. Kanske kan jag mjölka fisken på några dollar till tänker jag medan girigheten lyser i mina ögon.

Floppen är mumma. A-2-4 inga färger.
Vi checkar bägge och på turn 8 höjer han stort med 18 dollar. Make my day. Nu har jag fisken dinglandes på kroken redo att håvas in! Jag kontrahöjer till 35 dollar varvid han tokställer med 75 dollar. Haha? vilken idiot! Kanske han har AK med tanke på hur tomtarna överspelar sina händer. Enda handen som slår mig är 3-5 och den har han inte. Så dum kan han inte vara att han synar en tiodollar rr med 3-5? Nej nej.
Tomten vänder upp 3-5f och den ENDA hand av de i kortleken som slår mig. Efter att jag missat att dra ut ryker hela stacken åter igen. Hur han kan syna ett tiodollarställ med 3-5 är för mig en gåta. Suited eller inte.

Har lagt märke till hur spelarna vid 0.50 och 1 dollarborden har en benägenhet att alltid översatsa när helst de har en bra hand. Om en solid spelare betar pott på floppen, betar pott på turn och även på rivern envisas med att skjuta in 28 dollar i en 30 dollar pott, sitter han nästan alltid med en riktigt bra hand.
Detsamma gäller spelare som pottbetar på river. De checkar flopp, checkar turn och pottbetar fyra dollar i en fyradollarpott. Varenda gång jag synar sitter snubben i fråga på en nötstege eller liknande.
Nu är det dags för ett break och sedan jagar jag 10000 dollargränsen...väl mött!

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare