söndag 21 juni 2009

Ett par tuffa foldar...

I min jakt på 1000 dollargränsen råkade jag ut för dessa händer igår. Bordet är ett 0.50-50 dollar med tio gubbar (fiskar).

På mörken plockar jag upp J-10 och väljer att limpa in.

Floppen: A-10-8
Jag har senaste stunden ägnat mig åt att göra en mängd konstiga satsningar så jag slänger in 50 c i en pott på 3 dollar. Ett par synare bl.a snubben direkt till vänster om mig, en tight pocketfisk som jag har rödflaggad.

Turn: 10
Olalah man tackar. Det dök upp ett färgdrag med två ruter och jag fortsätter mitt konstiga spel genom att satsa minibet på 50 c i en 5 dollarpott. Nu väljer den tighta pocketfisken efter mig att kontrahöja horribelt med tio dollar varvid alla slänger.
Frågan är om han försöker bluffa bort mig, sitter med en semibluff med färgdraget eller har en kåk på handen. Eftersom jag inte är helt övertygad väljer jag dock att slänga in tio dollar med en stack på 55 dollar. Jag tänker se vad han gör på river innan jag beslutar mig.

Rivern: J
Den tredje färgen i ruter kommer för runner-runnerfärg samt möjlig stege. Jag checkar och tänker syna om han betar svagt. Fisken väljer nu att slänga in en helt horribel satsning på 45 dollar i en pott på 25 dollar och ställer mig allin.
Jag funderar på om han bluffar men eftersom jag har honom rödflaggad och spelat mot den här snubben tidigare, vet jag att han alltid översatsar stort när han har en riktigt bra hand. En riktig fisk alltså. Stor satsning=stor hand. Svag satsning=svag hand.

Dessutom vet han att jag är rätt tight själv, och eftersom jag synade tio dollar på turn borde det vara uppenbart att jag sitter med något slags bra hand. Det vet han.
Dessutom ligger det en möjlig färg, möjlig stege, trips samt kåk på brädan och och ändå envisas han med att ställa mig all in.
Jag funderar en stund och med kunskap om vad jag vet om honom väljer jag att slänga handen och visa upp den för honom. Fisken muckar korten osedda.
Vad han hade? Jag vet faktiskt inte men med tanke på hans förtjusning att lira pockets kanske ett par slowade AA eller A-10f i ruter.
Varför han vill skrämma bort folk på turn med överbet med en kåk vet jag inte, men dessa tightfiskar brukar vara kvicka att översatsa närhelst de har en bra hand. De kan tokställa på floppen och köra in 100 dollar i en femdollarpott med floppad trips (och ändå få syn).

Som snubben jag mötte igår där jag höjt med QQ före floppen och han synar med K-Jo. På floppen A-Q-10 satsar jag två dollar i en fem dollarpott varvid han kontrahöjer med elva dollar varvid bägge stackarna åker in. Många på dessa bord översatsar stort när de sitter med en nöthand.

En annan tuff fold gör jag med A-3f på floppen: A-A-7 varvid alla checkar runt.
Turn: 8
En snubbe minibetar 50c och jag minicheckhöjer till en dollar varvid han minirerejsar till 1.50 dollar. Jag synar och checkar river. Han satsar 4.50 dollar i en fem dollar pott varvid jag foldar och visar upp korten. Fisken kan inte låta bli att visa upp A-8 vilket jag redan visste genom hans minihöjning.

Nu ska jag ägna mig åt att jaga en 300-dollarbonus. Väl mött!
Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare