onsdag 24 juni 2009

En bunt galningar...

Morgonens spel har varit helt galet till skillnad från gårdagens. Öppnade upp fyra bord 0.50 och 1 dollar och började spela, varvid jag lade märke till att det satt en bunt galningar vid alla bord som höjde stort med svagare händer. Tipset från igår att ta det försiktigt när folk börjar beta stort eller överbeta står fortfarande kvar men måste revideras något.
Börja med att ta det lugnt när du sätter dig ner och se vad de har för sig. Det är självklart lättare om du bara lirar ett bord istället för fyra som en riktigt skicklig spelare som jag klarar av hehee, för att se vad fiskarna gör.
Idag har de slängt in marker till höger och vänster så om du bara väntar in ett bra tillfälle kan du stacka av dem.

Dock börjar mitt spel inte bra. Det är inte så att jag spelar dåligt men jag åker på några rejäla käftsmällar, som när jag kontrahöjer en tight snubbe med 18 dollar och han väljer syn. Kan inte säga att jag gillar floppen när K-8-3 uppenbarar sig eftersom jag misstänker att han har QQ el KK. Jag betar 30 dollar och han synar. På turn går jag allin med mina sista 20 dollar varvid han synar med KK. En sabla tvåoutare som vanligt. Stacken på 70 dollar ryker och jag köper in igen.
En period av korttorka där jag tappar en dollar här, två dollar där, gör att jag snart ligger över 200 dollar back och försöker låta bli att inte gapa och svära när fiskarna drar ut mig titt som tätt ur småpotter.

Jag limpar in med ett par fina segelbåtar varvid en snubbe höjer 3.50 före knappen. Spelaren på mörken slår om till 12 dollar varvid jag tvingas slänga med bara 70 dollar i stack. Naturligtvis kommer en segelbåt inseglandes på floppen K-4-7.
Mörken betar ut 11 dollar varvid den andre kontrahöjer till 33 dollar. Förste gubben visar uppgivet sina QQ varvid den andre skadeglatt slänger fram 6-6 utan träff och rakar in potten på 50 dollar som hade varit min. Kan inte fatta varför folk envisas höja sina 6-6 vid knappen. Det är så jävla dåligt spel. Vi sitter alla med 70-100 dollar i stacken och han vill stjäla vadå? två och femti? Jävla småhandlare.

Det går en stund när jag tittar ner på AA på knappen varvid en snubbe minihöjer till 2 dollar i mitten. Det här är ofta ett spel för att sockra potten och få se en billig flopp med pocketpar eller marginella kort som K10f. Jag sitter med 100 dollar i stacken och har problem. Höjer jag för lite får alla med pocketpar odds att floppa triss mot mig och ta min stack. Jag slår om till 25 dollar i en toksatsning och snubben synar med viss tvekan varvid vi är headsup.
J-8-5
Jag slänger in 35 dollar på floppen och han synar igen. På turn provocerar jag honom i chatten att han borde gå allin. Jag ställer mina sista 40 dollar i en pott på 120 varvid han efter tvekan synar. Han vänder upp 10-10 och potten på 200 dollar skjuts välförtjänt över till min sida. Äntligen utdelning i godisbutiken.

Jag hämtar upp hela förlusten inom loppet av en timme när jag sedan plockar upp Q-6 på mörken. Alla limpar varvid floppen kommer Q-6-4
Gubben efter betar pottbet och jag misstänker starkt att han sitter på toppar som Q-J el liknande.
Jag slår om och alla lägger sig varvid riverjäveln levererar en treoutare och ger honom högre tvåpar med Q10 o. 25 dollar skjuts över åt fisken.

Med QJ på floppen 10-K-2 med två färgkort synar jag en pottbet varvid tredje färgkortet trillar in på turn. Spelaren checkar och jag slänger ut en 6 dollarsatsning i en 10 dollarpott för att det ska se ut som jag vill ha syn. Han slänger och jag bluffar till mig potten. Orsaken till att jag bluffade var pottbeten på flopp som avslöjade att han hade en sårbar hand som toppar.

Det går några minuter där jag halkar ner 60 dollar innan lilla julafton väljer att dra igång redan så här vid midsommar.
På knappen stirrar jag ner på AA när en tight snubbe väljer att höja 3.50 dollar i mitten. Ok det räcker till en godispåse iaf tänker jag medan jag funderar på hur mycket jag ska kontrahöja till. Då tokställer plötsligt tomten bredvid mig med 58 dollar allin! Det är visst julklappsutdelning på gång. Jag synar och förstegubben ställer sina sista 30 dollar varvid de vänder upp. Gissa vad?
2-2 för höjaren och J-10 färg för toker. Nu får jultomten för faan dela ut klapparna åt rätt person tänker jag medan floppen blankar men ger tre färgkort på turn åt de andra. River blankar och potten skjuts över åt mitt håll. Synen med tvåorna kan väl sägas vara tveksam mot två motspelare men han kanske trodde vi bägge hade två höga kort och drog en rövare.
Nu har jag vunnit tillbaka 250 dollar på mindre än en timme precis som igår men det är surt att det alltid ska komma den där badbeaten och förstöra resultatet.

Spelarna vid borden verkar rätt galna idag och bygger villigt stora potter med marginella händer. Endollarborden verkar vara galnare än 0.50 borden för stunden. Jag ser dock följande spel:
I en 20 dollar pott trillar tredje färgkortet in på river varvid förste spelaren, en kvinna väljer att tokställa 60 dollar. Förste gubben synar och visar toppar med ess och kvinnan som inte gjort något väsen av sig tidigare sitter självklart med färgen.

Om du sätter dig vid ett av dessa bord försök få pejl på vilka spelarna är som bara höjer stort med bra kort och vilka som gamblar med marginella händer, vilka som kontrahöjer floppen med sårbara händer som toppar och vilka som betar smått med svaga händer.
Nu ska jag ta ett break och gå ut i solen en stund...lycka till med spelandet.

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare