torsdag 5 februari 2009

Min bankrulle sväller...

Igår smällde jag upp sex bort på Ladbrokes med halvstack på fem dollar på varje. Brukar alltid börja med halvstack för att bygga därifrån. Då min bankrulle är så liten är det riskabelt med 10 dollar inköp...lätt gjort man tappar tre och börjar tilta loss och tappar halva rullen.
På den korta tiden jag spelade (två timmar max) plockade jag upp AA sex gånger och KK tre gånger, sällan det händer. Dubblade upp en gång och tappade hela inköpet en annan gång när jag ställer för 4.50 dollar (45 x BB)
och får syn av knappen som visar upp Q-3 färg och drar in färgen klockrent. Nåja.
Ligger faktiskt back och frustrationen börjar sprida sig när jag plockar upp QQ (för fjärde gången). En spelare höjer till 60 c och jag tar fegsynen med en annan spelare.


Flopp: 4-7-Q (två hjärter)

Han satsar, andregubben synar och jag ställer allin på floppen med sex dollar. Det får bära eller brista. Bägge synar...troligen färgdrag plus överkort. Handen håller och jag tredubblar upp.
Tyvärr ligger jag back på fyra andra bord men på två snabba händer tar jag igen det mesta och slutar passet med 12 dollar plus. Det räcker till några blöjor i alla fall så jag kan slå mig ner vid babyborden idag också.

Min bankrulle är nu på 144 dollar + några euro jag vann hos high5action tidigare. Nu saknas bara 999856 dollar så är jag i mål...wohooo!


Brukar ligga i vardagsrummet med den bärbara på magen, äta kakor och svära över fiskarna som drar ut mig. Jag hatar nämligen att förlora en hand oavsett hur liten potten är.
Det är en till sak jag inte gillar...varje gång jag ligger och slackar i soffan kommer katten trippandes. Det är nämligen så att det finns två stora fönster där den gillar att sitta och titta ut...och vägen dit går över mig. Den vandrar fram och tillbaka nere på golvet och sen kommer den där blicken innan den skjuter fart som en oljad blixt (0-100 på 0.1 sek) sätter ut klorna och använder min mage som språngbräda för att ta sig upp i fonstret. Bättre än att den tar vägen över skrevet iaf.

Omröstningen om den populäraste spelaren har stängt och det blev Daniel Negreanu som vann före Matusow, Hellmuth och Doyle.

Väl mött!

Av: Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare