lördag 14 februari 2009

En melodifestival är slut...

Det var många bra bidrag idag, bara Markoolio som inte kom upp i sin vanliga standard. Som väntat gick Mums-Mums Zelmerlöw till finalen medan min barndoms idoler Lili o Susie kom till andra chansen.

Sitter i soffan och slackar med en filt och den bärbara på magen i sällskap med några kakor. Som den stressade nutidsmänniska man är har jag tagit multitaskingen till nya höjder. Har uppe ett 6-mannabord på H5A medan jag håller senaste numret av Poker Magazine i vänstra handen samtidigt som jag tittar på melodifestivalen på TV:n i högra synfältet.
Jag växlar varje gång jag foldat en hand, då jag läser ett stycke i reportaget om Jennifer Harman, växlar över till att se mums-mums för att sedan gå tillbaka till pokerbordet när jag plockar upp en vettig hand.
Det sköna med 6-manna borden jft med 10-manna är att man slipper en massa kukhuvuden som inte kan bestämma sig, och laggar ner spelet vilket går mig på nerverna. Kan inte fatta hur svårt det ska vara att bestämma sig, när det är åtta pers att agera innan ens egen tur. Vore skönt om de kapade tidsbanken med hälften.

Har suttit framför den stationära i flera timmar på Ladbrokes vilket gick mig på nerverna. Inte en hand träffade och när jag väl floppar J-8-5 med JJ på handen vet man ju redan hur det kommer att gå.
Dock inträffade en lustig sak. Plockar upp AA och eftersom det är rakerace gör jag inga krusiduller utan ställer för att få poäng. Alla foldar och jag vinner. Två händer senare ...olalah...AA igen. Jag ställer återigen och alla foldar. Handen direkt efter...gissa vad? AA igen. Haha? Jag ställer naturligtvis. Inom loppet av fem händer. Har aldrig varit med om det tidigare. Efter att tristessen gått mig på nerverna avslutar jag dock en stund senare tre dollar back.


Väl i soffan framför melodifestivalen hinner jag spela några händer innan jag plockar upp AA. Hehee...det här börjar kännas bekant. Jag limpar med knappen. På floppen försöker han bluffa bort mig med minibet men ger upp då jag synar ner honom.
Handen direkt efter lyser de gyllene bokstäverna AA mot mig igen. Den här gången raisar en spelare och jag kontrahöjer till 1 euro. Han vägrar låta sig bluffas och ställer allin. Fine make my day punk! Han visar QQ och min hand håller upp.
Det går två händer och sedan får jag AA igen! Vinner även den och har ökat stacken från 4 euro till 10 euro. Tror aldrig jag varit med om något liknande, två 3xAA serier på samma dag. Innan melodifestivalen slutat hinner jag plocka upp AA en fjärde gång vid samma bord och det är nästan så man gäspar "AA nu igen?". Sista gången blir jag dock nervös då de där sjuka tankarna ni vet dyker upp att det här kanske är den gången jag blir utdragen. Jag limpar in och håller potten liten medan jag låter knappen göra ett fåfängt försök att bluffa bort mig ur potten. Den står dock.


Vad jag tyckte om melodifestivalen i övrigt då? Ja betydligt bättre än förra veckan men Petra Mede skulle kännas bättre om hon slappnade av lite och tonade ner skämten. Sen är jag inte så förtjust i omröstningsheaten men man kanske vänjer sig...vi får ge det en chans. Nu tillbaka till pokerbordet här ska fiskas... (medan jag kollar på Bruce den allsmäktige)

Av: Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare