söndag 8 februari 2009

Katten lade ett visitkort på mitt skrivbord

Slår mig ner vid skrivbordet där jag har min stationära för att uppdatera mina bloggar, när jag ser någonting brunt och runt i ögonvrån "...mmm kakor.", tänker jag innan jag inser att det är katten som återigen lagt ett visitkort, denna gång på mitt skrivbord. En prydlig liten cirkel av brunt gegg med några hårtussar som sticker ut. Gå till kattlådan nästa gång plz?

Kommer på att jag inte dammsugit hemma på år och dagar då jag ser dammtussarna regera oinskränkt över golvet. Kanske borde plocka fram dammsugaren och ta några sexiga bilder iklädd endast ÖB:s trepackskalsonger och en dammsugare tryckt mot barmen och en fläskmage som sticker ut...kvinnorna lär ju gilla karlar som dammsuger hemma?

Brukar egentligen föredra att ligga i soffan och slacka med den nyinköpta bärbara, en ASUS EeePC900 minidator, knappast större än ett halvt A4 papper.
Det jag gillar är att den är så smidig att ta med sig pga storleken. Tyvärr är det den klenare modellen med Celeron 900 Mhz processor så den laggar titt som tätt när man ska scrolla webbsidor. Ibland tar det 15-20 sek innan den rör på sig öht. Den lilla skärmen på nio tum och Linux gör att alla pokersidor inte fungerar, då storleken är 1/4 del av min stora Eizoskärm.





På svenska spels flashklient hackar animationerna medan andra sidors inte alltid syns helt då t ex chattrutan och knapparna i botten försvinner helt eller delvis. Alltid surt när någon gör en horribel utdragning och man inte kan skriva "...you fuuuking fish!" åt honom hehee. Nu har det dock kommit ut nya modeller med kraftigare Atom 1.6 Ghz processorer och bättre batteritid. Min är rent ut sagt usel, klarar bara en och en halv timme plus lite till.

Såg häromdagen en ruggigt snygg rödlackad minidator och jag har redan lust att byta upp mig till en ny med tanke på de låga priserna. Det får dock vänta pga gårdagens dåliga spel där jag slarvade och tappade 10-20 dollar av min bankrulle.

I första handen plockar jag upp 7-2f på knappen och bestämmer mig för att iscensätta en stor bluff för att få en image av slaskare. Jag höjer stort och får en synare.

Floppen: 3-8-K
med två färgkort ger mig färgdraget.
Han checkar och jag slänger ut en stor satsning som han synar. Hmm?

Turn: 5
Jag kan inte se att han har något så jag satsar och får återigen syn.

River: 2
Han checkar igen och jag drar en rövare och ställer all in. Tomten synar naturligtvis och visar upp?
K-6o för svagt toppar och jag börjar gapa loss framför datorn. Hur kan man syna för hela stacken med ett svagt toppar?

Nåja nästa hand tänker jag ta revansch när jag plockar upp KK. Ett par limpare och jag höjer till 40 c. Nu väljer snubben på plats fyra, en tight trist spelare som bara spelar upp med bra kort, och när han träffat, att kontrahöja till två dollar. Vadan detta? Alla lägger sig och jag funderar på att skjuta in rubbet eller ta syn och ställa på floppen om inte esset kommer. Fegsyn
Floppen: 2-7-Q
Han satsar strax under pott och ställer mig all in. Har en känsla att han har antingen QQ eller AA men skjuter trots det in rubbet och han visar som väntat upp QQ. Tvåoutare som vanligt.


Filar lite på vad jag ska skriva om i min blogg och har följande på gång:
-Utmaningen, att spela slaskpoker, kan man genom att limpa in i varenda hand trots det gå med vinst?

-Specialstudie
, en serie där jag kommer följa vissa spelare och kategorisera dem för att se hur de spelar vid bordet, vilka mönster de visar upp och vilka tells de ger ifrån sig.

-Bokrecensioner
, ska ge mig på att recensera vissa pokerböcker och börjar med:
Pokerteori-David Sklansky,
Spela poker som proffsen-Phil Hellmuth,
Holdem med små insatser-Miller, Sklansky, Malmuth,
Att bemästra nätpoker-Kristofer Johansson,
No Limit holdem-Harringtons strategier för turneringar,
No Limit Holdem-teori och praktik-Sklansky, Miller,
Million dollar holdem-Limit cash games av Johnny Chan
Det är de jag har i min bokhylla och du kanske tycker det verkar maffigt? Men vaf-n har man precis plöjt igenom Jobbers 1000 s bok på hyperavancerad engelska i marknadsföring borde man väl klara det här också? Dessutom har jag redan har skummat dem ett antal gånger. Dock behöver recensionerna inte nödvändigtvis komma i den ordningen jag skrivit.

Det var lite funderingar på vad som komma skall men nu ska jag dra mig över till soffan med den bärbara och klå fiskarna på H5A Limitbord.
Väl mött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare