måndag 23 februari 2009

En spelsession är slut...

Satt en stund hos Ladbrokes med fem bord och det var rätt segt. Några intressanta händer utspelade sig dock. Den första när jag håller på och öppnar upp alla borden och får Q-10f som jag klickar bort då jag bråkar med att få upp två nya bord och är stressad.

Floppen kommer naturligtvis 9-J-K
Den förste spelaren ställer för 6 euro i en 0.40 euro pott och de andra två foldar varvid höjaren stolt visar upp ett bottenpar, men vaf-n? Jag försöker låta bli att tilta men det där var faktiskt mina matpengar som rök.


En stund senare plockar jag upp KK på lilla mörken när en spelare höjer upp till 0.40 euro.

Floppen kommer 3-5-7
Höjaren slänger iväg en 0.40 satsning på floppen och jag väljer att testa honom med en checkhöjning till 1.30 euro. De andra spelarna slänger men nu väljer höjaren att ställa med 16 euro och jag börjar fundera. Jag har kvar 7.50 och det är lockande att syna. Dock vet jag att han har två höga kort.
Det lustiga är att spelare alltid höjer 0.40 när de har ett högt pocketpar som QQ el AA. Jag funderar över den överdrivna satsningen och ju mer jag funderar desto mer övertygad blir jag att han har AA. Han skulle aldrig ställa när jag checkhöjt med bara två överkort. Jag gråter och snyftar som en baby över min ständiga otur när jag lägger ner mina fina kungar men så får det bli.

Besviket vänder han upp AA och jag drar en lättnadens suck då jag var på vippen att syna. Sessionen slutar med monstersumman två euro plus och efter att ha stått och stampat ett bra tag loggar jag ut och går och lägger mig i soffan med den bärbara istället. Kanske kan man vinna ihop till en flaska champagne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare