söndag 15 februari 2009

Att pricka en toastol

Sitter i soffan med filten i knät och den bärbara för söndagsgrinden och känner att man börjar bli lite nödig. Klarar mig en stund till tänker jag, det är ingen brådska, bara en hand till. Dock inser jag efter en stund att det nog börjar bli JÄVLIGT bråttom rent ut sagt. Slänger mina KK innan jag kastar av mig filten och dator, och hoppar omkring på ett ben medan jag kniper ihop och sliter i toadörren. Det börjar redan rinna längs benet.
"Ner med gylfen! Ner med gylfen!", maler det runt medan jag rotar omkring där nere.
"Kom ihåg sittringen!, Kom ihåg sittringen!", maler mantrat genom huvudet som man blivit hjärntvättad med sedan barnsben av kvinnfolket. Har god lust att slita loss den j-vla sittringen så kärringarna för en gångs skull blir nöjda. Nu gäller det bara att pricka rätt också.
Som ni alla vet sitter aldrig riktiga karlar. Har man utrustats med den manliga stoltheten ska den fan visas upp, sanna mina ord, även om man är helt ensam (iaf för att boosta sitt ego).
Alla mina manliga läsare kan relatera till den gången de bara skulle rikta in strålen och den gick åt alla andra håll än dit den skulle. Det här är ett sådant tillfälle.
"...men vaf-n?" hinner jag tänka när strålen plötsligt delar sig i två och jag sprejar både väggar och golv (och nästan tak också). Överallt men inte i toaletten. Till slut får jag fason på grejorna och kan lindra skadan. Det blir till att skura toaletten den närmaste halvtimmen och jag lovar dyrt och heligt att gå i god tid nästa gång. Jag sjunker ner i soffan med den bärbara och efter någon timme börjar blåsan göra sig gällande igen:
"...det är lugnt jag hinner...bara en hand till" tänker jag medan jag kniper och kniper och kniper...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare