måndag 16 februari 2009

Jag skiter på mig...

Slår mig ner vid ett sexmanna 0.02-0.04 euro bord hos H5A. Det jag gillar med dem är att flashklienten fungerar riktigt smidigt på min ASUS EeePC900 ultraportabla minidator, och det flyter på riktigt bra. Jämfört med svenska spel är det en himmelsvid skillnad då SvS laggar rätt rejält. Har lagt märke till att det är en j-vla massa finnar vid bordet hos H5A. Vad det beror på kan man dock bara spekulera i.
Har byggt upp min stack från 4 till 7 euro när följande hand utspelar sig:
Limpar med 9-9 innan en spelare efter mig höjer till 0.14 euro. Jag tar synen och gläds åt floppen:
9-5-2 med två hjärter.
Jag checkar och han satsar smått. Jag sätter honom på någon slags draghand och eftersom jag inte vill ge gratiskort höjer jag upp till 1 euro vilket han underligt nog synar.
Turn kommer mardrömskortet K hjärter och lägger en färg på brädan. Potten är över 2 euro och jag slänger ut en satsning på 1 euro när tomten väljer att ställa all-in för 2.40 euro. Har en svag känsla att fanskapet kanske sitter med färgen men synar trots det och han vänder upp A-Q hjärter för nötfärg, medan jag går loss framför datorn och börjar gapa och skrika över det satans riggade helvetet till site.
Rivern trillar in och jag blinkar yrvaket medan jag försöker fokusera de små korten på min 9 tums skärm, innan jag ser den magiska lilla femman som ger mig kåken. Rättvisa!
Jag får äntligen nöjet att sända ut en fisk sprattlandes från bordet, medan jag ser chipsen skjutas över åt mitt håll till en stack som nu motsvarar 10 euro.
Fyrdubblat stacken till 15 euro och Luleå Hockey leder...vad kan man mer begära? En flaska champagne kanske?

Av:Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare