lördag 23 maj 2009

Ta ett par groggar, det är lördagkväll!

Satte mig vid ett gäng 1 dollars NL 10-mannabord och började spela fyra samtidigt. Det verkade som folk tagit sig ett par groggar för mycket för spelet var väldigt bra och man byggde enorma potter med skräpkort. 100 dollarpotter verkade mer regel än undantag.
Själv har jag köpt in mig för 40 dollar på varje (100 dollar maxstack) för att skydda mig själv. Jag kan ta en 30-40 dollarutdragning men inte en på 100 dollar, det svider för mycket. Det går en stund och så börjar korten trilla in titt som tätt...och till min förvåning träffar jag med dem också. Och ännu underligare...alla står sig, ingen blir utdragen och bästa handen in-bästa handen ut. Hör och häpna t o m mina AA får stå sig. De ni...alla som gnäller på riggade siter. Sug på den karamellen!


Jag börjar dock med att tappa som vanligt vilket jag brukar göra för att sen komma igen. Nu har jag spelat en timme och lyckats dubbla ett bord till 80 dollar när kvällens jobbigaste hand utspelar sig.

Med AA på stora mörken blir det höjning till 2.50 dollar från snubben direkt efter mig...syn från nästa...och spelaren efter och en till spelare. Jag höjer upp till 14 dollar och får till min förvåning syn av en...två...tre...men vafaan? hela jävla menageriet synar mitt omslag. Jag sitter med AA som förste gubbe ut och har precis byggt en jättelik pott med massor av synare. Jag gapar och svär åt fiskarna som inte fattar att backa undan och låta mig ta potten, för nu kan jag se utdragningen komma säkert som ett brev på posten.

Floppen: 8-J-Q


En riktigt jobbig flopp där jag sitter med 66 dollar kvar och inte har den blekaste aning hur jag står mig. Jag väljer den sluga vägen och checkar varvid siste gubben höjer med 13 dollar. Jag minicheckhöjer till 26 dollar varvid alla tre synar. Nu är potten uppe i över 140 dollar och jag inser att någon jävla fisk troligtvis dragit ut mig.
Turn kommer en ännu jobbigare K.

Sitter någon med JJ QQ el KK är jag stekt och rökt. Med bara 40 dollar kvar ser jag att två spelare är all in redan och de två kvarvarande bara har fem dollar kvar vardera. Jag tackar pokergudarna för att de så vänligt låter mig behålla huvuddelen av min startstack och skjuter in fem dollar som bägge synar.
Det är på grund av dessa situationer jag inte alltid vill köpa in för full stack. Jag förlorar visserligen värde om jag plockar upp AA i första handen och lyckas dubbla, men å andra sidan gillar jag att bygga med liten stack. Jag får alltid känslan att jag har allt att vinna men med full stack tänker jag bara på hur mycket jag kan förlora vilket påverkar mitt spel undermedvetet.


Det går till showdown varvid ALLA fyra fiskarna vänder upp skräpkort som K-6o och liknande och mina AA håller otroligt nog varvid min stack är uppe i 170 dollar, en fyrdubbling från start. De andra borden har även de återhämtat sig och jag ligger plus 146 dollar efter en och en halv timmes spel.

Jag vill ha in poäng till min 300 dollars bonus och just nu verkar poängen välla in eftersom spelarna höjer och satsar upp jättelika potter titt som tätt. 200 poäng på den korta sessionen får räcka och jag väljer att logga ut.

Lustigt att borden ena stunden är stentighta med 3% flopprocent och sedan plötsligt exploderar i stora satsningar. Men det måste som sagt vara de där groggarna och lördagkvällen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare