fredag 15 maj 2009

Ge hit lakritspucken ungjävel!

Stack in på kiosken en sväng igår och begav mig direkt i riktning mot glassdisken. Där hänger redan en skitunge halvvägs ner i glassdisken medan hans mamma stolt betraktar sin ögonsten.
"Mamma, mamma jag vill ha en lakritspuck!"
Heheh grabben verkar iaf ha god smak tänker jag, innan jag tittar ner i glassdisken och till min stora fasa ser att det bara finns EN enda lakritspuck kvar precis utom räckhåll för skitungens vevande fingrar. Men vaf-n? tänker jag och skyndar mig att sticka till ungen en Nogger innan jag fiskar upp den sista lakritspucken åt mig själv.
När jag går ifrån kassan belåtet mumsande på min puck kan jag höra ungens gnällande "mamma, mamma farbrorn tog min lakritspuck!"
"Meeeen Anton sååå säger man väl inte!?"

Hehe bättre lycka nästa gång skitunge.


Satte mig ner en stund för att spela och det fick bli 2-4 dollar Limitholdem på sexxmannabord eftersom jag behöver poäng till en 300 dollarbonus som nyss trillat in. 3000 poäng måste man få ihop och på dessa bord kan man dra in omkring 100-200 p i timmen.
Spelarna vid bordet var naturligtvis ett gäng tomtar och efter att ha betraktat bordet ett tag innan, satte jag mig ner och bestämde mig att inte spela skithänder som de andra.
Många av spelarna limpade i nästan varenda hand och med tanke på att det delas ut 70 händer i timmen lär det bli ett dyrt nöje.
Som exempel på kvaliten vid bordet kan jag ta en hand där en spelare vann 40 dollar med 8-5 för svagt par i femmor mot TRE spelare som alla synar hela vägen helt tomma.

S A G O L I K T !


Enda problemet var att jag var totalt kortkall hela sessionen. Typiskt, när man väl spelar mot tomten och hans nissar vacklandes omkring omtöcknade i sina tjocka tomtedräkter i 30 graders värme, då tilldelas man skräpkort och missar allt. Miss , miss, miss, miss, miss, jamen vaf--------n? miss, miss, miss...
och dessutom tvingas se jättepott efter jättepott skjutas över till tomtarna för att lastas på släden. "Dela ut julklapparna nu då!", väser jag medan jag försöker behålla tålamodet (fast jag har god lust att dela ut en rak höger åt någon nisse).

Lyckades till slut vinna en 40 dollarpott där jag synade ner en bluffare hela vägen med A-6 o för toppar i ren frustration. Att försöka bluffhöja bort de andra gick inte då de satt som fastnaglade i potten även om de var helt tomma.
På mörken blev jag höjd av knappen hela tiden men kunde inte spela mina 2-5 och J-3. När jag försökte kontrahöja med AQ vägrar densamme att folda utan synar mina satsningar hela vägen med ett par i sjuor.


Efter att ha spelat i två timmar loggade jag ut med en blygsam vinst och begav mig till soffan för att se semifinalen i ESC. Många hyfsat bra bidrag men den där norske snubben är ju bara så överskattad och en rätt kass sångare. Håll dig till fiolen, tack! Kul också att Adam Alsing gjorde debut i ESC med sitt stora gula hårburr.


Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare