onsdag 20 maj 2009

De tighta spelarna är de nya fiskarna...

Kollade in en räcka med tiomanna bord idag och döm om min förvåning när mängder av babybord har en flopp% på 20, 15, 10 och flera med 5 och 8%. Och detta på 0.10 centsbord. 5%...vafan är det med folk?
Jag blev genast nyfiken för här satt uppenbarligen en massa tighta fiskar som knappt kan stava till poker? Jag slog mig ner med maxinköp och började studera de andra spelarna för att komma underfund med hur de spelade. Det blev rundfold fram till lilla mörken som lade sig. Så såg fiskarnas standardspel ut. Gäsp. Den enda gången någon höjde hade de bra kort. Gäsp igen. Varvid alla genast lade sig. Gäsp en tredje gång.
Jag började lattja genom att lägga in höjningar som minibet till 20 c varvid alla genast skräckslaget lade sig, för de kunde ju förlora några ören om det ville sig illa.
Hela bordet bestod av en massa tomtar som lärt sig att bara spela med pocketpar eller AK. Bara för att jag brukar spela tight betyder inte det att alla andra också ska göra det. Mina enerverande höjningar höll de andra i schack medan jag plockade på mig mörkar hela tiden.
Jag skulle gärna se bord där alla tvingas lägga en ante innan floppen för att förhindra trista bord som dessa. Jag menar vad fan är det för spel där folk på 0.10 centsbord spelar 5% av sina händer?
Eller så skulle jag vilja se bord där man får byta ett kort mot en avgift på t ex en liten mörk innan floppen. När borden är fulla av en massa flerbordsspelande tightrövar borde pokerbolagen agera och göra någonting åt det. De är visserligen lättlästa (lägg dig varje gång de satsar stort, och bluffa bort dem från alla potter som går när de visar svaghet) men fyfan vad tråkiga bord.

Efter att ha lattjat med dem en stund och tappat några dollar när jag bluffade lite för mycket loggar jag ur och går och kollar på tv istället. En kärring och en flaska champagne så skulle kvällen vara fulländad...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare