onsdag 27 maj 2009

En miljon händer sedda

Gjorde en intressant analys nyligen. Jag har spelat i tre år i princip varenda dag och på fyra eller sex bord samtidigt. Om vi antar att det blygsamt räknat delas ut femtio händer i timmen på vardera bordet kan vi snabbt sluta oss till att det blir minst 200 händer i timmen. Spelar jag tio timmar om dagen är det 2000 händer jag sett varje dag fast vi kan för säkerhets skull halvera den summan till 1000 händer om dagen. Då blir det 365000 händer om året x 3 vilket blir omkring 1100000 händer jag sett delas ut under mina dagar. Frågan är då hur många av dessa man valt att spela?
Om vi antar att jag var fisk i början som såg 100% händer och sedan gradvis gått till supertight spelare får vi en helvetes komplicerad ekvation som jag inte orkar räkna ut. Andelen pocketpar blir 1 på 17 och någonstans omkring 70-80000 st. Triss borde då utfallit 10000 gånger. AA som jag får 1 på 220 har jag tilldelats 5000 gånger med lite snabb och möjligvis felaktig huvudräkning.
Frågan man undrar är hur mycket stålar man lagt in i potten under denna tid? 1 kr per hand, 5 kr? 10 kr? Om vi antar att jag i snitt lirat 40% av händerna borde summan stanna någonstans kring ett par miljoner bagis, inte fy skam.

Uzelezz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare