fredag 1 maj 2009

ITM utan att spela en enda hand

Gjorde nyss ett experiment om det går att komma ITM i en Sit n go utan att lira en enda hand. Då menar jag verkligen ingenting. Bordet var en Double or nothing och jag började folda och folda och folda och folda och spelade ingenting öht.
När vi var nere på sju spelare åkte bordets shortstack, en snubbe som suttit ute hela turneringen, troligtvis disconnected. Med sex spelare kvar hade jag 240 i stack och de andra minst 2000 på mörkarna 300-150 så jag är snart ute om inte ett mirakel inträffar. Med två steg kvar tills jag är allin minihöjer plötsligt knappen och får syn. På floppen satsar han ut varvid den andre snubben som bara behöver folda ställer all in för 1800. Syn av knappen som har tripsen och spelaren åker ut. Helsjukt nog kommer jag på betald plats men fy fan vad tråkigt att inte lira alls och det är inget att rekommendera.

Senaste DoN var det en snubbe som satt ute hela turneringen och kom till headsup utan att spela en enda hand. Sanslöst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare