fredag 15 maj 2009

Folk borde gå klar körskolan...

Var nyss förbi ICA Kvantum i Luleå (ni vet med Ove i reklamen) och varje fredag verkar Luleborna vallfärda dit för att fylla kassarna med billiga och ofta totalt onödiga matvaror de ändå slänger hälften av.
Den här gången tog jag rygg på en stadsjeep medan jag försökte hitta en parkeringsplats vilket är lättare sagt än gjort. Han svänger in till vänster i en parkeringsficka och precis när jag ska passera börjar tomten backa ut igen medan han tutar högljutt. Efter att ha backat över till andra sidan in på motsatta parkeringsplatsen börjar åsnan gapa att jag höll på att köra på honom.
Han får väl lära sig köra bil och parkera som alla andra normalt begåvade människor. Vad jag vet är det den som backar ut som ska lämna företräde enligt vad jag lärde mig på körskolan. Fast han kanske inte gick klart körskolan? Eller tog en av dessa "Lär-dig-köra-bil-på-10-dagar-kurs" som körskolorna envisas med att hålla innan de skickar ut lobotomerade apor i trafiken. Vad vet jag.


I helgen ska jag bevista ett 81-års kalas hos en släkting och sedan börja spela ihop poängen till mina bonusar. Fick precis erbjudande från Nordicbet om reload där man får 200 euro för varje 2500 händer man spelar. Inte illa. Om jag öppnar två Limitholdem 6-manna (behöver utrymme för den andra sitens spel också) kan jag dra in 140 händer i timmen, så om jag spelar oavbrutet i ett dygn tills ögonen trillar ur skallen borde bonusen trilla in istället. Dessutom får man lira om upp till 2000 euro. Jag gnuggar redan händerna.

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare