torsdag 14 maj 2009

Sagolikt värde

Satte mig ner för att spela ihop en liten 50 dollar bonus jag upptäckt dagen före den gick ut. Jag behövde 500 poäng på två dagar och efter att ha spelat ihop 158 första dagen ökade jag takten den andra dagen.

Öppnade två 0.50-1 och två 0.25-0.50 dollar Limit holdem bord och började spela. Det bästa är att man får poäng även om man slänger sina kort så efter att ha spelat oavbrutet i åtta timmar började tiden rinna ut. Med 420 poäng och mindre än en timme kvar valde jag att stänga ner och istället öppna ett 2-4 dollar sexmanna Limit holdem.

Här satt en bunt kompletta galningar som tryckte upp potterna på uppemot 60 dollar titt som tätt varvid poängen rasslade in i stadig takt. Jag bestämde att luta mig tillbaka och vänta in vettiga kort eftersom det uppenbarligen inte gick att bluffa dumskallarna. Här satt t ex en galen snubbe som gjorde de mest horribla spel jag sett. Han kunde syna höjningar och kontrahöjningar och ändå vinna en 60-dollarpott med 6-2 för bottenpar. Eller så synade han ner tom och vann ändå. Geni eller idiot, ja döm själv. Jag lutar åt det senare iaf.


Floppar nötfärgdrag och gnuggar händerna, här ska mjölkas! Betar ut, han synar, turn blank och jag betar ut igen varvid han synar. På river kommer en J och missar färgen men betar ut igen varvid snubben synar och visar 10-J. Han har alltså synat helt tom med ingenting hela vägen och sedan belönas hans tomtespel (jag hade esset på turn för bästa handen). Jag inser snabbt att jag måste ha en hand för att spela mot tomten eftersom han uppenbarligen är en idiot.


Plockar upp A10 på mörken och limpar in. Floppen 4-4-2. Den här kan ju ingen ha träffat tänker jag och betar ut. Tomten och en till synar och jag blir fundersam, kan snubben verkligen sitta på en fyra? Skulle inte förvåna. Jag checkar och han slänger omedelbart ut en satsning varvid den andre kontrahöjer till åtta dollar.
Eftersom jag är tom slänger jag och de bägge andra går lös på varandra med höjningar både turn och river, varvid det visar sig att tomten är tommare än tommast med mellanhöga kort och den andre ännu tommare med ingenting heller.
Vem som vann den stora potten minns jag inte men snubbarna verkar uppenbarligen vara begåvade med åsneöron. Trist eftersom det kom ett ess på rivern. Hade jag hållit mig till min plan och betat hela vägen hade jag vunnit en stor pott. Eftersom jag visste att de bägge är synstationer kändes det dock inte så kul att beta tom även om jag trodde jag hade bästa handen på floppen.

Värdet vid bordet var i alla fall sagolikt och efter att ha fått ihop mina 80 poäng på mindre än en halvtimme och bonusen trillat in valde jag att stänga ner eftersom det var mitt i natten. Men lita på att jag kommer leta upp de här snubbarna igen så fort det bara går.
Vilka bord det är håller jag för mig själv då jag inte vill ha några tjuvfiskare i mina farvatten. För här ska fiskas med både metrev, nät och dubbla hängslen på byxorna. Lita på det.

Jag behöver ju poäng till Vip-shopen där jag hittat en mängd pokerböcker jag vill ha. Lite lustigt bara att man behöver 11000 poäng för en bok. Jag spelar en 60 dollarpott och får tre poäng vilket känns underligt, då det betyder att jag måste spela bortåt 4000 potter för att kunna beställa EN enda sketen bok. Rätt kallt.
Om vi antar att det tas en ynka dollar i rake på varje pott och det spelas 70 potter i timmen drar de alltså in 560 bagis varje timme. 4000 dollar är 32000 kr. Med tanke på att en bok kostar 2-300 kr verkar de ha en jävla marginal hur jag än räknar på det. Dock bra att man inte behöver spela själv utan man kan folda och ändå få poäng.


Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare