måndag 20 april 2009

Länge leve slaskpokern

Satte mig ner vid ett 0.10-0.20 euro 10-bord Limit Holdem igår och bestämde mig att överge min tightaggressiva spelstil. Istället skulle jag spela slaskpoker och limpa in i varenda pott oavsett händer. Saken är den att jag länge funderat på om man kan spela vinnande poker genom att lira precis allt. 10-2, 8-3, 2-3, K-4 javisst!...allt duger. Har ju länge stått ut med fiskar som drar in sina horribla skithänder hela tiden och vinner jättelika potter.
En annan faktor som spelade in var att bordet var extremt slaskigt med en flopprocent på 64%. Om det fyrbetades före floppen hängde fem-sex spelare med ändå.

Det blev ett extremt roligt spel där jag lyckades med att dra ut andra spelare med händer så absurda att motståndarna måste ha dunkat skallen i bordsskivan varenda gång. Lyckades bl.a dra ut ett par ess med K-4o efter att ha floppat en kung och en till på turn. Gutshot efter gutshot trillade in tillsammans med tripsarna på turn.

En sak som också spelade in var att varenda gång jag satte mina skithänder visade jag upp korten för att tilta de andra och säga "...se vilka kassa kort jag spelar...jag är en riktig fisk!"
Tyvärr hann jag inte föra anteckningar då jag spelade varenda hand men några har bitit sig fast i minnet.

En spelare höjer i tidig position och jag tar självklart syn med 2-3.
Floppen kommer 2-4-10 med två färgkort
Han betar ut och jag synar.
Turn är 6.
Han betar ut igen och jag synar medan alla andra lägger sig.
River levererar en skrämmande 10
Han betar resolut ut igen. Nu är frågan, har han en tia eller har han satsat på färgdraget. Eftersom jag är en slaskpelle och har pottodds på åtminstone 5-1 bönar och ber jag "...visa färgdraget...visa färgdraget." och synar naturligtvis med mitt fina par.
Han vänder till min förvåning verkligen upp A-8 för sprucket färgdrag och min ljuvliga lilla tvåa står sig medan jag skrapar in en hyfsat stor pott. Jag kan tänka mig att han skriker och gapar bakom skärmen vid det här laget och kallar mig för fisk och alla möjliga andra saker. Hehe make my day. Jag odlar image vid bordet som sagt.
Till saken hör att jag brukar syna ner ibland med ingenting på rivern bara för att ge intrycket att jag är en komplett idiot. Men roligt är det!

Plockar upp 3-5o och limpar in med ett gäng spelare.
Floppen kommer: 2-7-K.
Alla checkar runt.
Turn är en K.
Alla checkar fram till siste spelaren som betar ut. Kom igen tror du verkligen jag går på den? Skulle han checka en kung på floppen när han är sist ut? Aldrig i livet. Han bluffar. Alla har lagt sig och jag bestämmer mig att checkhöja. Han synar och jag betar ut på river när esset visar sig. Han synar och visar upp 3-3. Precis som jag trodde...han var tom och försökte stjäla. Tyvärr visade han sig vara en komplett idiot också.

I de nästa två händerna gör jag misstaget att lägga mig på floppen och går miste om två stora potter jag skulle vunnit med lite tålamod.
I den första limpar jag med J-7 på mörken.
Floppen kommer K-Q-2 med två klöver
Förste gubben betar ut och jag slänger handen trots att jag har J i samma färg.
Turn levererar 10 klöver
Vilket ger mig öppet färgstegedrag som naturligtvis går in på rivern när sista kortet till stegen kommer.

Handen direkt efter slänger jag A-6o på en tom flopp när förste man betar ut. Turn kommer A och det visar sig att jag hade vunnit eftersom han satt med limpad QQ.

Men som sagt på det hela taget en lyckad session där jag efter en timme lämnar bordet med en fin vinst efter att ha limpat in i varenda hand. Dessutom var det en av de roligaste spelsessionerna jag haft på länge där jag verkligen fick odla min image av komplett idiot. För att det ska funka måste du dock leta efter bord med hög flopp-procent. Du vill inte spela headsup mot höga par och det måste vara folk med som fyllt ut potten. Ta det försiktigt med det här på högre bord då du kvickt kan tappa massvis om du inte vet vad du sysslar med. Det bästa är låga bord som 0.10 där det är billigt att limpa in före floppen med massor av synare.
Länge leve slaskpokern!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare