torsdag 16 april 2009

Jag älskar Limit holdem

Måste bara säga att limit holdem är ett så j-vla roligt spel, mycket roligare än No limit. Dvs så länge man vinner.
Idag satte jag mig vid ett bord hos H5A med 20 euro och dum som jag var började jag spela direkt innan bordet fyllts upp. Vi var tre stycken och inom loppet av några minuter hade jag tappat till 13 euro. Men vad f-n är det här? tänkte jag och sedan bordet fyllts upp stabiliserade sig spelet. Jag vann några potter och fick snart tillbaka alltihop. Sedan går det ett tag och jag vinner ingenting, träffar ingenting och börjar läcka sakta men säkert. Jag råkar ut för bordets galning som i tre jättelika potter på raken drar ut mig med horribla skithänder. Så horribla att de inte ens är värda att nämnas. Trots att jag spelar stabilt och bra sitter jag plötsligt med bara fyra euro och bestämmer mig att sluta. 170 bagis back tar jag ett välbehövligt break.


Efter någon timme förflyttar jag mig till Ladbrokes istället och öppnar två 0.50-1 euro bord där potterna ofta ligger kring 10-15 euro och spelarna är rätt lättskrämda av sig så det går att sno mörkar hela tiden. Jag höjer med 1 euro och mörkarna på 0.75 skrapas över åt mitt håll utan att min 3-5 färg behöver förta sig.
Jag har fått fason på spelet nu och stackarna börjar öka sakta men säkert. Händerna jag spelar står sig oftast.
Många spelare är förutsägbara (liksom jag också) och en av dessa höjer nu till en euro. Alla lägger sig och jag tittar ner på QQ innan jag kontrahöjer till 1.50 euro. Nu cappar han potten till två euro och jag blir misstänksam. Den här spelaren brukar aldrig höja utan bra kort och aldrig reraisa utan extremt bra kort. Faktum är att jag redan känner mig slagen. Men vi ska se. Jag synar och floppen kommer tre låga kort med två i färg. Han betar och eftersom jag inte tänker förlora stort synar jag bara.

Turn är lågt kort igen och han betar 1 euro. Jag synar bara igen för att hålla nere pottstorleken. River levererar sista färgen coh han betar igen 1 euro. Jag skulle kunna kontrahöja här för att representera färgen men väljer att fegsyna och han vänder som väntat upp AA.
Jag förlorade minimalt med min hand och tror inte han lagt sig om jag börjar kontrahöja vilt på floppen och turnen...folk med höga par brukar få klister på fingrarna.
Jag loggar ut en stund senare med 45 euro i vinst på några timmars spel och ordningen från debaclet på H5A är återställd.
Väl mött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare