onsdag 29 april 2009

Det var som att stjäla godis från småbarnen

Satte mig ner vid Ladbrokes Sit n Go bord och började spela "Double Up". Har inte spelat Sit n Go på år och dagar då jag mest spelar cashgame och aldrig spelat Double Up tidigare. Det är som vanlig Sit n go fast istället för tre betalda platser är det fem som får dubbla inköpet tillbaka. Det var som att stjäla godis från småbarnen hehee...
Jag kom tvåa i den första och tvåa i den andra och tvåa i den tredje också. Hade dock lite tur i tredje där jag fick äran att suga ut en fisk med mina KQ mot hans AJ. Började bli pressad av mörkarna med sex spelare kvar och ställde för att stjäla. En låg flopp men tre kort i min färg. Turn blank och river levererar det efterlängtade fjärde flushkortet och jag kunde casha in igen.
Kan inte fatta hur man ska kunna missa att komma toppfem om man inte åker på någon horribel badbeat. Låt de andra begå misstag och bida din tid tills de åkt ut och stick emellan och roffa åt dig någon pott då och då för att hålla dig flytande. Det var allt jag behövde göra.

Spelade även gratisturneringen för Poker.se forumiter. 55 deltagare och cashout till 30 var ju omöjligt att missa...ända tills jag plockade upp AA och gjorde en snabb sorti som andre gubben ut.
En spelare höjde till 80 (20 nivån) och en synare innan jag kontrahöjer till 280.
Flopp K-8-2 med två färgkort.
Jag satsar 550 i en 800 pott och höjaren tokställer all in för alla mina 2000 marker. Eftersom jag vet att han har höga kort blixtsynar jag och hoppas han inte sitter med KK. Han vänder upp KQo eller något liknande och turnen levererar den andra kungen.
Hoppas inte tomten gick och vann hela turneringen bara så kan jag leva med det. Jag är ute innan turneringen ens hunnit börja och jag kan inte se att jag kunnat spela på något annat sätt. Hade jag dubblat där hade jag varit chipleader och på god väg mot förstapriset, jag är övertygad haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare