onsdag 29 april 2009

Jag rör om i grytan

Har roat mig med att spela några små grytor idag. En double up där jag var illa ute som shortstack med sex spelare kvar. Då går den minsta stacken allin och får syn av alla tre storstackarna. Sedan samarbetar de och checkar ner hela vägen så han åker ut till min stora glädje. Make my day.

Sedan hoppade jag på en 20 manna med 4 prisplatser. Jag gör en tuff fold med 1300 kvar och mörkar på omkring 150. Höjer upp till 400 med JJ när en tight snubbe i mörkarna plötsligt kontrahöjer mig all in. Jag släpper motvilligt handen eftersom jag helst ville ta hem mörkarna ostraffat. Det visar sig att min känsla var rätt när han besviket vänder upp KK och gnäller i chatten att jag borde synat. Om han inte spelat så tight hade jag gjort det.
När vi är fyra kvar tvingas jag ställa med JJ igen och får syn av alla tre. En låg flopp och alla vänder upp skräpkort innan en kung sticker fram sitt fula tryne och jag är ute. Det stör mig dock att spelaren som åker ut tillsammans med mig får tredjeplatsen trots att jag har bättre kort. Har för mig han hade skräpkort om jag inte minns fel. En betald fjärdeplats är dock inte fy skam.

Jag avslutar sessionen med att spela en traditionell 10 manna sit n go där jag på något underligt sätt lyckas knipa förstaplatsen. Jag tror en orsak var att jag plötsligt bytte tempo och började höja hela tiden när vi var fyra kvar och de andra släppte sina händer. När jag åkte på en kontrahöjning slängde jag bara och fortsatte stjäla hela tiden. Höjde nästan alla och fick stjäla tonvis med mörkar. Sedan gjorde jag några lösa syner mot knapphöjaren med Q-4 och A-6 och liknande och träffade bra.

Vid headsup stod det och vägde innan jag vann en stor nyckelpott och hade 11000 mot hans 4000. Då började jag höja stort för att få honom att blöda bort sina marker. Sista handen var han all in med skräpkort mot mina skräpkort och ingen lyckades träffa brädan.


Nu har jag en streak på sex betalda placeringar i rad även om jag ärligt talat kan avslöja att jag inte vet ett skit om hur man lirar Sit n go. Det sköna gentemot cashgamet är att trots att man är kortkall avancerar man ändå eftersom de andra brukar överspela sina händer och åka ut titt som tätt. En trevlig session som sagt även om det var spel mot blöjorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare