måndag 27 april 2009

Herregud jag är ruinerad!

Hehe jag skojar bara. Slog mig ner vid Ladbrokes 1 euro No Limitbord och har nog aldrig varit kortkallare. I flera timmar plockade jag upp skräpkort och när jag äntligen fick vettiga kort missade jag floppen totalt och tvingades lägga mig. Sista handen var dock jobbig. Hade tappat till 9 euro (från 20) när jag får AKo som förste gubbe. Jag limpar in med fyra spelare och floppen kommer A-K-5 med två spader.
I en pott på 2 euro betar jag 0.50 (varför? för att jag kände för att variera mig och spela small-ball) varvid en spelare efter höjer stort till 4 euro. Nu sätter jag hårt mot hårt för det är bara en triss som slår mig. Jag skjuter in rubbet på omkring åtta euro och han synar.

Turn levererar en spader till och jag börjar rasa loss framför skärmen "Alltid! alltid ska det här hända mig". Jag rasar loss ännu mer när rivern levererar en fjärde spader och nu känner jag att det är dags att hämta ut en ny bildskärm ur förrådet för min knytnäve sitter inkörd djupt genom den jag har framför mig. Jag gapar och skriker över riggen när potten på 18 euro skjuts över till mig. Den andre hade visst ingen spader trots allt.
Har samtidigt kört ett bord hos Everest som visst fått EU-licens vad jag hört. Deras nya VIP shop har öppnat och jag hittade en hel del pokerböcker som jag vill ha. Bl.a Daniel Negreanus Power Holdem. Dock behöver man 11000 poäng för en bok och med tanke på vilken takt mina poäng kommer in lär det dröja tills jag går i pension innan jag kan beställa den (går pokerspelare i pension?) 5 härliga poäng spelade jag dock ihop på ett babybord. Hoppas de säljer blöjor också i VIP shopen för det kan behövas när man sitter vid de borden.
Sessionen slutar grymma 83 cent back men är man kortkall så är man. Då gäller det att minimera förlusterna.
Skynda dig förresten att lägga ett bud på Audi TT Roadstern här bredvid för auktionen stänger inom ett dygn.
Väl mött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare