tisdag 28 april 2009

Jag testar Sit n go

Jag var in på Everest igår och hittade till min förvåning en Sit n go med det modesta inköpet 0.04-0.01. Haha den måste spelas då det var länge sen jag lirade en sådan. Priserna var 0.12-0.08-0.04 (om jag inte minns fel) och efter att ha virat fast blöjan ett extra varv satte spelet igång.
I första handen ligger 40 marker i potten när en snubbe väljer att gå all in för sina 1000. Alla lägger sig. Det går ett tag och jag lyckas snart dubbla upp till 2000 och blir chipleader. En spelare försöker sig på att bluffa. Han höjer preflop och på brädan 8-4-J med två färgkort checkar han.
Turn: 2
River: 9
Nu höjer plötsligt snubben med en överbet på 550 i potten 200 men får syn av den andre spelaren med sina 10-10. Överbetaren visar besviket upp Q-7 med sprucket färgdrag.

I handen direkt efter plockar jag upp A10 på stora mörken och snubben med det spruckna färgdraget höjer till 120 efter två limpare. Eftersom jag misstänker att han är tiltad efter senaste handen kontrahöjer jag honom allin till 550. Jag sitter med 2800 så har jag fel är det ingen katastrof. Han synar omedelbart och vänder upp J-10 o och min hand står sig oförbättrad varvid jag får nöjet att skicka ut en blöja ifrån bordet.
En timme har gått och vi fyra som är kvar ligger rätt jämnt med omkring 2700 var, plus en på 1800. Spelet är dock ohyggligt tråkigt och jag håller på att dö av leda. Någonting måste göras. Vi behöver action! På lilla mörken höjer jag upp till 350 med A9f när den andre spelaren bestämmer sig att gå till motangrepp och ställer för omkring 2700.

Jag skulle kunna folda här men vafan....med förstapris på 0.12 tänker jag undersöka hur väl mitt ess står sig här. Har en känsla att han bara försöker skrämmas med den översatsningen. Han vänder upp K-6 f och jag är favorit. En liten vidrig sexa sticker dock fram sitt fula tryne på floppen och hans hand står sig.

Med 50 kvar kastar jag J-3 och 9-2 innan jag ställer med K-9. Två spelare synar och utan träff på floppen är min saga all. De övriga spelarna drar en suck av lättnad när de får fortsätta slåss om sina cent och jag bryr mig inte eftersom jag ändå inte orkar spela längre. Dock klart intressant att kunna testa hur händerna står sig utan att det kostar ett smack, eller att kunna testa olika spelstilar på dessa bord.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare