måndag 1 november 2010

Äntligen en turneringsframgång...

Igår kom äntligen klonken i Everest 3500 dollars frirulle. Efter flera försök fick jag äntligen komma ITM och skrapade åt mig hela 6.50 dollar! Det blir till att öppna en flaska champagne hehee. Lyckades även komma 153:a av 6500 i Daily Dollar Rebuy där jag vann 6 dollar till. Inte illa.

I DDR gjorde jag faktiskt en ruggig upphämtning. Med bara 1.5 big blind kvar i stacken och tre platser före ITM hamnar jag på BB och tvingas lägga in nästan allting. Tittar ner på K4s när en storstack, en kärring som alltid höjer i sen position, som vanligt gör sin standardhöjning. Jag synar och hon visar A10. Floppen blankar, turn likaså, innan rivern levererar en mirakulös K. Suck it baby!

Nu har jag hela 5000 chips mot de andras 20000-100000. Under pausen skryter jag vitt och brett att "Im going for the first prize now!" och "Im always doing this style...waits until i got 1 big blind so they feel safe...and then i crush them!".
Ställer igen efter pausen och lyckas dubbla igen. En stund senare dubblar jag en gång till och är plötsligt uppe i 32000.
Tappar en del innan jag ställer med 99 i CO och får reraise allin av knappen som vänder upp A10s. En tia på floppen och jag är ute. Från 600 chips till 32000 till 0 inom loppet av tio händer. Om sista handen stått sig hade jag vunnit turneringen. Im sure! hehee.

Idag ska jag arbeta med mina kursuppgifter då jag fastnat i mitt bloggprojekt, och ikväll spelar jag Pokerstars 4000 dollars frirulle och FT:s Daily Dollar Rebuy.
Den sistnämnda turneringen har ett förstapris på över 3000 dollar så det finns gott om tid att klonka den. En dollar med chansen till 3000 dollar, det gillar jag som är en sketen småspelare hehee...

Uzelezz

1 kommentar:

  1. Jag brukar också spela PS 4000$ Frirulle och efter 3,5 timmes spel kunna inkassera 8 dollar. Ingen vidare timlön.... :)

    SvaraRadera

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare