söndag 7 november 2010

Satsningsmönster turneringar 2

Här kommer ett till satsningsmönster jag brukar finna i småturneringar. Flera personer har limpat in och floppen kommer:
4-7-J
Det ligger 600 i potten när de tre första checkar, gubben innan dig satsar minimum 100 och det är din tur efteråt med en marginell hand som AJo. I den här situationen brukar ofta minibetaren sitta med en marginell hand, väldigt ofta med ett par.

Massvis med spelare gör det här spelet varje dag och varje gång jag sitter med en hand som toppar med bra kicker brukar jag antingen kontrahöja direkt för att isolera spelaren, eller floata med och se vad spelaren gör på turn.

Det finns ett problem med att kontrahöja direkt på floppen. Snubben som minibetar brukar ofta vägra lägga sig så jag är försiktig med att kontrahöja helt tom. Ibland sitter minibetaren med toppar han betar svagt, kanske för att hålla nere potten.

Jag brukar dra nytta av det här och kontrahöja stort med överbet redan på floppen med en stark hand som triss eller tvåpar, och ibland med starkt toppar. Det är dock inte 100% säkert då en del ibland minibetar med tvåpar eller överpar som KK eller triss. Men oftare än inte sitter spelaren ifråga med en svag hand som par eller kanske ett drag.

Om minibetaren blir synad och fortsätter satsa minimum på turn och river brukar jag försöka kontrahöja bort denne. Av någon anledning synar de kontrahöjningar på floppen men lägger sig oftare på senare gator.

Om spelaren minibetar flopp och plötsligt ändrar satsningsstorlek på turn eller river blir det svårare. Låt säga han betar 100 flopp och plötsligt 1200 på turn. I den här situationen får du ställa dig frågan ifall han försöker haka av dig eller plötsligt drog in sin hand. Kan vara rätt knepigt.

Ett varningens ord till: om du spelar en satellitturnering och ser det här spelet strax innan biljetterna ska delas ut får du vara försiktig. Ofta brukar spelare satsa minimum hela vägen oavsett handstyrka för att inte riskera åka ut strax innan biljetterna ska fördelas.

Ok håll ögonen öppna efter minibeten då du kan få en viktig fördel gentemot de andra spelarna.


Igår kväll ödslade jag bort fyra timmar på ett värdelöst satellitspel hos Everest. En av deras gratis frirullar där 25 personer vinner en Steg 1 pollett. Vi var 1538 förhoppningsfulla spelare som registerat oss och efter 3,5 timmars spel var vi nere i 31 spelare och där var det stopp. Det är otroligt hur folk kämpar med näbbar och klor bara för att vinna en 1 dollars pollett. Jag höll på att rigga upp en snara i taket av ren leda.
Med Q7o och 12000 i stack på blinds 2500 ställer jag allin från SB då alla andra lagt sig. Blixtsyn från BB som vänder upp KK. Det var då en j-vla bra timing. Otroligt nog drar jag in en runner runner stege då brädan kommer K-4-6-5-8 och jag är kvar ett tag till.
Det tog uppemot 40 minuter att bli av med den sista snubben innan jag kunde hämta ut min välförtjänta pollett. Men ska det se ut så här kan man lika gärna köpa in sig direkt då jag inte känner för att lägga över fyra timmar på en 1-dollars pollett.

Idag ska jag jobba med mitt projektarbete i form av en webbsida om militärhistoria och ikväll spelar jag 100000 dollars hos Full Tilt samt 2500 och 3500-dollars frirullarna hos Everest.
Ha en trevlig speldag !

Uzelezz





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare