lördag 6 november 2010

Satsningsmönster-turneringar-1

Många spelare avslöjar sina händer genom att variera sina satsningsmönster. Här kommer ett exempel på ett mönster som ofta brukar stämma. Dock inget som du kan förlita dig på 100% men ofta stämmer det.
Som denna hand jag spelade igår i Daily Dollar Rebuy. Blindsen är 120 och jag har 3000. På BB plockar jag upp 6-6 varvid alla foldar till SB, en storstack med 30000 som genast går allin. Ehe? Nu är frågan vad han sitter med.
Av det jag sett tidigare i dessa turneringar brukar spelare som gör detta spel ofta sitta med en marginell hand. Varför satsa 30000 när jag bara har 3000? med blinds på 120.
Jag skulle kunna lägga mig här och vara kvar i turneringen men eftersom jag tror att jag leder, och för att jag vill se om jag bedömt honom korrekt, tar jag synen.
Det är bättre än jag väntat mig. Snubben sitter med K4o och med bara tre outs har jag en god chans att dubbla upp. Tyvärr kommer en kung på floppen och jag är ute.
Det gäller dock veta vilken typ av spelare det är. En del brukar ställa överbet allin preflop med höga par eller AK-AQ. Men i detta fallet med denna spelare som aldrig gjort detta spelet valde jag att ta synen. Rätt beslut men fel resultat. Thats poker.

Nu råkade jag precis ut för en spelare som ställde med 3000 på CO med blinds på 10. Valde att inte ta synen. Det är en frirulle första varvet så snubben kan sitta med vad som helst och jag har en marginell hand. Vad jag tror han satt med? Ingen aning. Släpper den bara.

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare