fredag 5 november 2010

Hjälp en uteliggare...

Jag har funderat lite på vad jag ska göra med nästa miljonvinst.
Vore det inte jävligt skoj att leta upp en avdankad deprimerad hemlös uteliggare under någon bro, hala fram en guldtacka ur fickan, klappa honom i ryggen och säga "Den här är till dig..." och visa lite medmänsklighet?

Läste ett reportage för något år sen som handlade om Jerry Yang, WSOP Main Event vinnare. Han gick runt bland de hemlösa uteliggarna som låg på madrasser på gatan i Las Vegas och delade ut vattenflaskor. Jag kan förstå att de hemlösa blev upprörda och tyckte de kommit dit för att håna dem.
Personligen undrade jag varför inte snubben som precis vunnit ett antal miljoner dollar inte delade ut tusendollarbuntar istället så de kommit bort från gatan.

Såg ett reportage från New York där det bodde 5000 uteliggare i kloakerna under staden. Vissa hade bott där i 25 år. Rätt sjukt om du frågar mig. TV-teamet lyfte på ett brunnslock på en gata, varvid det strömmade ut ljus och musik där nerifrån. När de kikade in satt en gubbe nere i hålet som användes som bostad. Snubben var elektriker och hade dragit in en tjuvkopplad lina från elnätet för både radio och värme. Frågan var bara hur han fått ner kylskåpet genom hålet.
Men det är väl "The American Dream"...varje individ får ta ansvar för sitt eget liv och "sköt dig själv och skit i andra".

Så till dig som vunnit miljoner på poker och räknar buntar med tusendollarsedlar medan du korkar upp champagnen...varför inte göra något vettigt med pengarna du vunnit?
(Det första du kan göra är att skicka en guldtacka till mig hehee...)


Ha en trevlig vinsthelg nu framför pokerborden.

Uzelezz

1 kommentar:

  1. Får bli väldigt små guldtackor med tanke på dom futtiga dollar jag drar in. Vi får väl se hur mycket det blir på söndag när man kammar hem Svenska Spels Online-SM i mökpoker.
    :))

    SvaraRadera

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare