tisdag 2 november 2010

Jag knep en biljett...

Efter att ha stigit upp sent som vanligt slänger jag i mig lite frukost innan dagens arbete tar vid.
Jag sitter med två examinationsuppgifter i två distanskurser som måste in. Den ena är ett bloggprojekt där jag haft stora problem med kodningen eftersom jag inte kunnat klura ut hur i helvete man ska göra.

Den andra examinationen är en uppgift där man ska bygga en mindre webbsite med CSS. Det mest irriterande är när man fastnar på någon skitgrej. Som när jag skulle lämna in en uppgift och insåg att webbsidan inte betedde sig som förväntat. Efter tre dagars felsökning upptäckte jag att jag glömt sätta ut ett ' i koden.
Det såg ut ungefär så här:
"' -här kommer en massa kod som ska in- ";
Ser du tecknet som saknas i slutet? Det tog mig tre dagar att hitta eftersom koden bestod av 400 rader. Det är sådant som gör att man blir flintskallig i förtid efter att ha slitit bort allt hår i frustration hehee...

Gårdagens spel ägnades åt en 180-manna SnG där två biljetter till Full Tilts 100000 dollars rulle stod på spel. Gjorde bl.a en skojsyn av ren leda när vi var 15 spelare kvar. Chipledaren ställer UTG med 46000 överbet när alla andra sitter med typ 15000 max.
Min erfarenhet är att spelaren ifråga sitter med skräp och översatsar för att använda sin stack till att skrämma bort folk. Synar du sitter de ofta med marginella händer.
Jag är utled på turneringen och tar synen på skoj med J3o från BB med 5000 kvar i stack och 1200 blinds. Han vänder upp 10-2o och jag nästan tripplar upp. Så går det när man spelar skitkort hehee...
Lyckades i a f knipa en biljett eftersom spelarna på finalbordet bara väntade på att de andra skulle åka ut. Kostade mig dessutom bara 5 FTP att knipa biljetten. Inte illa.

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare