söndag 31 oktober 2010

Jag gör en Annette Obrestad...

Idag bestämde jag mig att göra en Annette Obrestad, alltså täcka över hålkorten. Turneringen ifråga blev en 180 manna SnG hos Full Tilt poker.

Jag avancerade snabbt i fältet eftersom spelarna slogs ut till höger och vänster.
Vid ett tillfälle råkade jag flytta skyddet av misstag och fick se att jag precis foldat KK mot en allin. Nåja inte mycket göra åt det, det är ju bara ett par kungar.

När vi var nere på 94 spelare tilldelas jag blinden och det är limpat från två andra spelare.
Flopp: 10-10-2 med två färgkort

Ett bra tillfälle att sno potten. Jag betar ut lite över halvpott och får en kontrahöjning till 320. Eftersom jag vet att spelarna oftast slowplayar trips på floppen tror jag han är tom så jag kontrahöjer allin med mina sista 1200.
Förvånansvärt nog synar spelaren och jag tar en snabbkoll på mina hålkort som visar sig vara Q6o. Den andre spelaren visar upp A6o. Blank turn och blank river.

Även om snubben tror jag bluffar...hur kan han syna min rr allin med A6o?
På blinden kan jag mycket väl sitta med en tia eller tvåa eller vilket pocket som helst som slår hans hand. Det lovar i a f gott inför framtiden att tomten och hans nissar slagit sig in på en ny bransch hehee...

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare