fredag 9 oktober 2009

Jag hatar trådlösa möss

Hatar inte du också trådlösa möss? Det gör iaf jag. Fanskapet har benägenheten att alltid lägga av mitt inne i en viktig pokerhand. Ibland kan det dock ha sina fördelar, som igår då jag plockar upp 7-2 o på knappen och en snubbe har höjt innan.
Precis när jag ska klicka bort handen börjar fanskapet krångla och muspekaren irra omkring som en gravt alkoholiserad höna över skärmen. Innan jag vet ordet av har jag klickat i "raise"-knappen för en saftig kontrahöjning, men vaf-n? Alla slänger utom snubben som höjt som tänker och tänker innan han synar.
Floppen: 3-5-Q
Check till mig som i full färd med att slå musjäveln i bordsskivan desperat försöker krama ur några sista energikickar ur batterierna. Timebanken rinner ut och turn levererar: 8
Check igen och jag har fortfarande inte fått ordning på musen när river levererar: 7
I full färd med att byta batterier ser jag potten skjutas över åt mitt håll efter att snubben vänt upp K-4o. Det kan ha sina fördelar att klicka fel som sagt.

En jobbig hand utspelade sig i morse. Har höjt upp med QQ i sen position varvid en spelare som limpat och är extremt lös med omkring 67% i stats tar syn.
Floppen kommer 5-6-8 med två färgkort. Snubben slänger ut en pottbet på floppen rakt in i mig och jag misstänker att han bluffar eller har toppar.
Turn: 2
Han checkar plötsligt och jag likaså för att hålla nere potten, varvid river levererar det oerhört jobbiga kortet 7.

Nu ligger det stege ute och spelaren ställer allin för strax under pottstorlek. I den här situationen är det extremt jobbigt att syna då snubben mycket väl kan sitta på stegen, och många spelare tenderar pottbeta river varje gång deras fina hand sitter.
Dock eftersom han pottbetade rakt in i mig på floppen misstänker jag att det finns en god chans att han bluffbetat färgdraget eller troligare ett toppar. Många spelare ptbetar floppen med tpar eller bluff vilket är rätt vanligt.
Eftersom jag misstänker tpar och han har extremt lös statistik tar jag en jobbig syn varvid han vänder upp K-8 och potten skjuts över till mig. Om han bara checksynat floppen hade det varit tufft att spela vidare där, men tack vare en del förutsägbara tendenser lyckades jag navigera helskinnad genom handen.
Brukar dock variera här och kontrahöja på floppen mot tomtar, då det ofta straffar sig att slowplaya sårbara händer (de drar alltid in sin 3-outare på rivern) men, men...

Uzelezz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Pokerlistings är en online pokerguide på nätet som ger dig information om pokerspelet Texas Holdem och andra saker om online poker. Här hittar du uppdaterade nyheter och strategi för att bli en bättre pokerspelare